Diş Sağlığı İçin Beslenme Tüyoları

Diş Sağlığı İçin Beslenme Tüyoları

Yemeklerden sonra 20 dakika sakız çiğnemenin çürüğü önlediğini, süt içmenin diş yapısını güçlendirdiğini biliyor musunuz?

Dr. Aylin Sezen Yalçın

Ortodontist

Doğru beslenen kişilerin ağız, diş ve kemik sağlıkları da aynı oranda sağlıklıdır. Tüm besin gruplarından dengeli olarak beslenme kemik ve dişlerin dirençli olmasını sağlarken iyileşme sürecini de hızlandırır.

Ara Öğünleri Azaltın

Özellikle ara öğünlerle şekerli bir gıda yenildiğinde 20 dakika boyunca dişler asit ortama maruz kalır. Ara öğünler sıklaştıkça gün içinde dişler sürekli asitle mücadele halinde olacağından çürük oluşumunda artış olur.

Ana Öğünler Serbest

Ana öğünlerde, besin çiğnenme fonksiyonu sırasında salgılanan tükürük miktarında artış olur. Tükürük artışı ile birlikte dişlerin üzerinde besin birikim ve asit ortamının yaratacağı etkiler azalır.

Ana Öğünler Serbest

Diş sağlığında süt mucize etkisine sahiptir. Süt ürünleri içindeki Kazein proteininden dolayı çürük engelleyici özelliği taşır. İçerisindeki şeker ve yağ miktarı önemlidir tabiki… Özellikle beyaz peynir, yoğurt diş dostu besinlerdir. Rahatlıkla tüketebilir…

Yemek Arası Acıkıldığında

Çiğ sebze, meyve, peynir, sade yoğurt tercih edilmelidir. Günde 3 kez dişleri florürlü bir diş macunu ile fırçalamak ve diş ipi kullanmak mutlaka yapılması gerekenler listesinde 1. sıradadır.

Sakız Deyip Geçmeyin

Yapılan araştırmalar yemeklerden sonra 20 dakika boyunca sakız çiğnenmesinin çürük oluşumunu azalttığını gösteriyor… Sakız çiğneme fonksiyonu sırasında tükürük miktarında artış görülür ve besinler dişlerin üzerinden uzaklaşmış olur.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.