Düzenli Egzersiz ile Kalp Riskini Azaltın

Düzenli Egzersiz ile Kalp Riskini Azaltın

duzenli-egzersiz-ile-kalp-riskini-azaltinDüzenli egzersiz kalp sağlığı açısından birincil önceliktir. Hareketsiz bir yaşam kalp hastalıkları açısından sigaradan bile daha zararlıdır.

Prof. Dr. Tolga Aydoğ

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı

Yaş ve kilo ayrımı yapmadan herkesin kendine uygun bir egzersiz belirleyerek bu egzersizi yaşam biçimi haline getirmesi gerekir. Yapılan araştırmalar hareketsiz bir hayat kalp hastalıkları açısından en önemli risk faktörüdür. Özellikle oturarak çalışanlar ani kalp krizi açısından daha yüksek risk altındadır.

Her 4 Çocuktan 1’i Obezite Sınırında

Türkiye’de her 4 çocuktan 1’i obezite sınırındadır. Yetişkinlerde ise bu oran %65’e kadar yükselir. Aşırı kilo ve hareketsiz yaşam kalp hastalıklarını tetikleyen iki önemli etkendir. Bu nedenle egzersizi ve sağlıklı yaşamı bir yaşam biçimi haline getirmek gerekir.

Oturarak Çalışanlarda Ani Kalp Krizi Riski Daha Yüksek

Yüksek tansiyon, obezite, düşük egzersiz, sigara ve kan yağı oranının yüksek olması, tüm ölümler için mevcut risk faktörleri açısından ilk 5 etkendir. Yapılan araştırmalar oturarak çalışan insanlarda ani kardiyak riski çok daha fazladır. Özellikle kadınlarda egzersiz hayati derecede önemlidir. Etkili ve disiplinli bir egzersiz kadınlarda; kalp ve damar hastalıkları, insülin direnci, kan yağları yüksekliği, yüksek tansiyon, KOAH, kireçlenme, fibromiyalji ve depresyonun yanında; osteoporoz ile meme ve rahim kanserleri riskini de azaltır.

İp Atlamak Kemikler İçin En Etkili Egzersiz

Egzersiz sadece kilolu insanların forma girme aracı olarak görülmemelidir. Normal kilodaki insanlar için de hareketsiz bir hayat kilolu olanlar kadar tehlikelidir. Egzersizler arasında en faydalı olanlar ise, ip atlamak gibi ayakların yere bastığı sporlardır. Sıçramak, yürümek, koşmak ve ip atlamak kemik mineral yoğunluğunun arttırılması açısından son derece etkiliyken; bisiklet, yüzme, kürek ve pilates aynı etkiyi sağlamaz. Çocuklar sadece sağlıklı beslenmeye ve sigara kullanmamaya değil, düzenli egzersiz yapmaya da teşvik edilmelidir. 

Spor Abartılmamalı

Aşırıya kaçılan sporun fiziksel-ruhsal stres, aşırı kilo kayıpları, yağ yüzdelerinde düşüş, yeme sorunları ve osteoporoz gibi sağlık sorunlarına neden olur. Özellikle kayak, orta-uzun mesafe koşu, bisiklet ve yüzme sporları aşırı yapıldığında sıklıkla yeme bozuklukları yaşanır.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.