Enerjinizi Artıran ve Koruyan Gıdaların Listesi

01.01.2014
31
Enerjinizi Artıran ve Koruyan Gıdaların Listesi

enerji_veren_gidalarKarbonhidrat kelimesini bugüne kadar duymuşsunuzdur ancak akıllı karbonhirat nedir biliyor musunuz? Peki enerji artıran ve koruyan gıda listesi hakkında bilginiz var mı? Hayatı doyasıya istediğiniz kiloda, enerji dolu yaşamak istiyorsanız bu yazıyı mutlaka okuyun…

Beslenme ve Diyet Uzmanı Elif Karacanoğlu

Beslenmenize dikkat ettiğiniz takdirde yediğiniz besinlerin kalori almanız dışına kalori yakmanıza yardım ettiğini ve daha da önemlisi daha iyi bir ruh hali için kan şekerini sabit tutmanız gerektiğini biliyor muydunuz?

İşte size enerji artıran ve koruyan gıdaların listesi…

Akıllı Karbonhidratlar

Diyet düşmanı olarak bilinen karbonhidratlar enerjinizi artırmak için vazgeçilmezlerdendir. Vücudun yakıtı adlandırılan karbonhidratlar aynı zamanda kişinin kendisini daha iyi hissetmesini sağlayan serotonin düzeyini de yükseltir. Zayıflamaya uğraşırken tahılları diyetten tamamen çıkarmak, B grubu vitaminleri de çıkarmak anlamına da gelir. Bu durum, depresif ve sinirli bir ruh haline yol açar. Tam tahıllardan B grubu vitaminleri de aldığınızı unutmayın. Önemli olan karbonhidratlardan tamamen uzak durmak değil; özellikle yorgun ve karamsar hissettiğinizde onlara yaklaşmamaktır. Bunun yerine tam buğday ekmeği, kahverengi pirinç ve tahıl gibi kepekli tahılları tercih ederek vücudunuzun enerji ve kan şekeri düzeyini sabit tutabilirsiniz.

Kuruyemişleri dozunda tüketin

Özellikle kaju, fındık ve badem, şekerin enerjiye dönüştürülmesinde önemli rol oynayan protein ve magnezyum bakımından zengindir. Kepekli tahıllar ve bazı balıklar magnezyum kaynaklarıdır.

Yağsız et tüketin

Yağsız sığır eti, derisiz tavuk, hindi eti amino asit ve tirozin kaynaklarıdır. Tirozin daha uyanık hissetmenize yardımcı olarak; dopamin ve norepinefrin gibi beyin kimyasallarının seviyesini artırır. Et tüketimi ayrıca uykusuzluk ve depresyona karşı önemli bir koruma olan B-12 vitaminini içerir.

Somon

Omega 3 yağ asitleri bakımından zengin olan somon gibi yağlı balıklar, kalp sağlığını korumasının yanı sıra depresyona karşı da yardımcı olabilir. Balıklarının yanı sıra, omega-3 kaynakları fındık ve yapraklı, koyu yeşil sebzelerdir.

Yapraklı Yeşiller

Folat depresyon riskini azaltabilir başka bir besindir. Aynı zamanda balık yağı eş değeri olan alfa linolenik asit içerirler. Yeşil yapraklı (ıspanak ve marul gibi) sebzeler, baklagiller, fındık ve narenciyede bulunur.

Bol su ve lifli besin tüketin

Lifli beslenme ve yeterince su tüketmeniz gün boyunca enerji tutmanıza yardımcı olur. Fasulye, tüm meyve, sebze ve tam tahıllı besinler lif içerir.

Taze ürünler enerjinizi artırır

Enerjinizin tükenmesini istemiyorsanız mümkün olduğunca mevsiminde bulunan taze meyve ve sebzeleri tüketin.

 


Dozunu kaçırmadan kahve ve çay için

Kahve içmek dünyanın en popüler kısa vadede enerji sağlama yöntemidir. Kafein geçici zihinsel odaklanma ve enerji iyileştirmesi yapar, metabolizmanızı hızlandırır. Siyah ve yeşil çay da kafein benzeri maddeler içerir. Yapılan çalışmalar çayın uyanıklığı, reaksiyon zamanını ve bellek geliştirmek kapasitesini artırdığını göstermiştir.

Bitter çikolata yiyin ama azıcık

Özellikle bitter çikolata enerjinizi artırırken seratonin hormonu salgılanmasını sağlayarak keyfinizi de yerine getirebilir. Unutmayın, fazla yiyince fazla mutlu yapmaz ve çikolatanın içerisinde karamel ve benzeri katkılar arttıkça faydaları azalacaktır.

Kahvaltıyı krallar gibi yapın

Gün içerisinde daha fazla enerji istiyorsanız tam tahıllı karbonhidrat, iyi yağlar ve az yağlı proteinler içeren bir kahvaltı yapın.

Bir defada çok fazla yemek yerine azar azar ama sık sık yemek yiyin

Enerjinizi, ruhunuzu ve kan şekerinizi ayakta tutmak için uygulayabileceğiniz yöntemlerden biri de birkaç büyük öğün yerine daha küçük öğünler ve atıştırmalıklarla 3-4 saatte bir yemek yemek. Ara öğünleriniz tam tahıllı kraker, süt, yarım porsiyon salata ile hindili sandviç veya tam tahıllı, meyveli kahvaltılık gevrek olabilir.

Daha çok enerji istiyorsanız egzersize hayatınızda yer açın

Diyetin yanı sıra, düzenli egzersiz enerjinizi artırmak için tercih edebileceğiniz iyi bir yoldur. Araştırmalar düzenli egzersizin gün boyu daha fazla enerji verdiğini ve ruhsal dengenizi koruduğunu göstermektedir.

 

 

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.