Etle Birlikte Portakal veya Domates Suyu!

Etle Birlikte Portakal veya Domates Suyu!

Et, demir, B 12, folik asit ve birçok vitamin-mineral yönünden zengin olsa da metabolizmamızı çalıştıran posa ve C vitamininden fakirdir. Et tüketimi arttıkça kişinin vücudundaki toksin oranı da artar; bu da C vitamini gibi bir antioksidana ihtiyacı açığa çıkarır.

Diyetisyen Elif Karacanoğlu

Beslenme ve Diyet Uzmanı

Kurban Bayramı ile birlikte artan et tüketimi sırasında mutlaka C vitamini alınması gerekir. Bunun için yapılması gerekenler;

  • Eti olabildiğince posa ve C vitamininden zengin olan çeşitli sebzeler ile pişirin veya tüketin.
  • Etli yemeklerde portakal veya domates suyu için.
  • Posa ve su içeriği yönünden zengin salataları sofranızdan eksik etmeyin. Böylece sindirimi zor olan etlerin, gaz, şişkinlik, kabızlık gibi rahatsızlıklar yaşatmasına engel olabilirsiniz.
  • Demirin emilimini artırdığı bilinen C vitamininden zengin sebze ve meyvelerin tüketin. Kansızlık probleminiz varsa faydalı olur.

Dikkat edilmesi gereken noktalar…

  • Abartıya kaçmadan küçük porsiyonlarda yiyin.
  • İkram edileni seçme şansınız varsa hamurlu tatlılar yerine daha hafif olan sütlü tatlıları tercih edin.
  • Hamur tatlı yediyseniz kan şekeri kontrolü için tatlı tüketiminin ardından süt veya ayran için.
  • Kahve ve çay yerine bitki veya meyve çaylarını tercih edin. Bayramda artış gösteren kahve ve çay tüketimi aşırı miktarlara ulaştığında uykusuzluk, mide problemleri ve kalp ritim bozukluklarına neden olabilir.
  • Sağlıklı beslenmeyi yaşam tarzı haline getirin. Böylece diyet yapmak ve bayramlarda diyetinizi bozmak zorunda kalmazsınız. Her ortamda var olan seçeneklerden kendi mönünüzü belirleyebilirsiniz.
  • Şeker hastası iseniz ara öğünleri atlamayın ve çok uzun süre aç kalmayın. Bunun için gideceğiniz yere ara öğününüzü de beraberinizde götürebilirsiniz.

Bayrama özel mönü

Kahvaltı

  • Açık çay
  • Beyaz peynir, dil veya kaşar peynir
  • Bol maydanoz, dereotu, nane, taze biber
  • Zeytin
  • 1 dilim börek
  • 2 dilim tam buğday unundan ekmek

Ara

  • 4 kayısı veya 1 incir ve 5 badem

Öğle

  • Bol salata (zeytinyağı ve nar ekşili sos ile)
  • Zeytinyağlı sebze yemeği
  • 1 kase yoğurt
  • Fırın makarna/ börek veya ekmek

Ara

  • 1 fincan sütlü kahve ve kuru meyve veya sütlü tatlı ve ya meyve tatlısı

Akşam

  • Bol salata
  • Izgara et veya köfte
  • 1 ayran veya cacık
  • Bulgur pilavı (sebzeli)

Gece

  • Taze mevsim meyveleri
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.