Gençlerin de Beyni Yaşlanıyor

Gençlerin de Beyni Yaşlanıyor

gençlerde-yaslanma-görülebilirVitamin eksiklikleri, havasız ve sağlıksız ortamlarda çalışma, elektromanyetik aletlerin yaydığı dalgalar gençlerde beyin yaşlanmasına neden olabilir. Beyin yaşlanması; unutkanlık, odaklanma ve konsantrasyon bozukluğu, dikkatsizlik, tahammülsüzlük gibi belirtilerle kendini belli eder.

Dr. Mehmet Yavuz 

Nöroloji Uzmanı

Beyin fonksiyonlarının yavaş yavaş kaybolmasına beyin yaşlanması denilir. İlginç olan, beyin yaşlanması sadece yaşlılarda değil gençlerde de görülebilir. Gençlerde beyin yaşlanması sebepleri hipertansiyon, uykusuzluk, radyasyon ve bazı vitamin eksiklikleridir.

Doğru beslenmeyle serbest radikallerin beyne etkileri azaltılabilir

Dengesi bozulmuş serbest radikaller, yeniden normal yapıya dönüşmek için sürekli başka moleküllere saldırarak elektron alır ya da verir. Böylece vücudumuzdaki her hücre günde ortalama 10 bin serbest radikalin saldırısına maruz kalır. DNA oluşan saldırılarla günden güne zarar görür. Hücre yenilenmesi DNA’yı sıfırdan yenileyemez. Serbest radikaller nedeniyle hasar gören DNA, her yenilenmede giderek yaşlanmış haliyle bir sonraki hücreye nakledilir.

Serbest radikalleri uygun gıdalarla ne kadar azaltabilirsek beyin ve vücut yaşlanmasını, buna bağlı olarak da unutkanlık başta olmak üzere birçok hastalığı yenmemiz ya da yavaşlatmamız mümkün olabilir. Üstelik bu durum yalnızca yaşlılarda görülmez. Hipertansiyon, vitamin eksiklikleri, uykusuzluk, havasız ve sağlıksız ortamlarda çalışma, elektromanyetik aletlerin yaydığı dalgalar gibi daha birçok neden gençlerde bile beyin yaşlanmasına neden olabilir.

Beyin dostu gıdalar

B vitaminleri, C ve E vitamini ile kafein tüketimi beyin sağlığımız için büyük önem taşır. Ayrıca balık yağı, çay, çikolata, yaban mersini, ıspanak, böğürtlen, çilek, Brüksel lahanası, karalahana, erik, brokoli, pancar, portakal, kırmızı üzüm, kırmızı dolmalık biber, kiraz, kivi, patlıcan, domates ve salatalığın da bolca tüketilmesi faydalıdır.

Beden ve zihin egzersizleri beyni olumlu etkiler

Bilimsel araştırmalar her gün yarım saat düzenli yürümenin, bunama hastalıklarını, beyin yaşlanmasını azalttığını ve beyin yorgunluğunu giderdiğini gösteriyor. Zihin antrenmanları da, beyin hücreleri (nöronlar) arasında yeni bağlantıların oluşmasını sağlar. Zihinsel egzersizleriyle zinde tutulan beynin işleyişi güçlenir. Buna ek olarak, bir müzik aleti çalmak da hem stresinizi azaltır hem de beyninizi güçlendirir.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.