Hamilelikte Nasıl İyi Beslenebilirim?

17.10.2012
44
Hamilelikte Nasıl İyi Beslenebilirim?

Hamilelikte Nasıl İyi BeslenebilirimHemen hemen bütün hamilelerin protein, demir ve folik asit gibi bazı vitamin ve mineraller ve kalori alımını artırması gereklidir. Bugüne kadar ki beslenmeniz yeterli değilse bile, hemen besleyici, sağlıklı şeyler yemeye başlayın.

Abur cuburdan uzak durun, zira bu yiyecekler boş kalori dışında hiçbir şey vermez.

Taze peynirler, az pişmiş veya pişmemiş et ve tavukürünlerinden uzak durun ve mutfak hijyenine özen gösterin. Muhtemel tüm bakteri kaynakları doğmamış bebeğiniz açısından zararlı olabilir.

Bazı balıklar metil cıva içerir
Bu maddenin yüksek dozda alınmasının anne karnındaki bebeklerin ve küçük çocukların sinir sistemi gelişimini olumsuz etkilediği düşünülmektedir. Ton balığı ve diğer pişmiş balık ürünleri tüketiminizi haftada en fazla iki porsiyon ile sınırlamanız gerekecektir. Somon ve yayın balığının diğer balıklara kıyasla cıva oranı daha düşüktür. Balıktaki zengin protein, vitamin ve omega-3 yağlarından faydalanmak amacıyla bu iki balık türünden haftada iki porsiyon tüketebilirsiniz.

Hamilelikte kesinlikle alkol almamalısınız
Hamilelik süresince alkol tüketilmesinin bebeğinizde fiziksel kusurlara, öğrenme güçlüğüne ve duygusal sorunlara yol açabilmektedir, bu nedenle uzmanların çoğu hamileliğiniz süresince hiç alkol almamanızı önermektedir. Alınan alkol kan akışı yoluyla hızla plasentaya ve bebeğe geçmektedir. Uzmanlar ne kadar alkol miktarının bebek açısından zararlı olabileceğinden emin olamamaktadırlar. Bu nedenle özellikle ilk üç ay olmak üzere, tüm hamileliğiniz boyunca alkolden uzak kalmanız doğru olacaktır.

Kafeini sınırlayın
Bazı uzmanlar günde birkaç fincan kahvenin zararlı olmayacağını düşünmekle birlikte, fazla kafein alınmasının düşük doğum ağırlığı ve erken doğum riski yaratabileceğini gösteren araştırmalar da mevcuttur. En doğrusu kafein alımını kısıtlamak veya kafeinsiz içecekler tüketmektedir. Çay, çikolata, kola ve kakaonun da kafein içerdiği unutulmamalıdır. En güzeli bu gibi içeceklerin yerine yağsız süt, taze meyve suyu, limonata gibi sağlıklı içeceklerin tercih edilmesidir.

Bir prenatal vitamin-mineral desteği almaya başlayın
İdeal olarak ihtiyacınız olan vitamin ve mineralleri beslenme yoluyla almanız gerekir. Ancak ilave olarak alacağınız bir vitamin-mineral hapı ihtiyaçlarınızı tamamıyla karşılamanızı garantileyecektir. Bu vitamin hapının en az 600-800 mg. Folik asit içermesine dikkat edin. Bir tür B vitaminin olan folik asit eksikliği spina bifida gibi nöral tüp defektleri ile ilişkilendirilmektedir. Ayrıca hamileliğinizin ilerleyen aylarında kalsiyum desteği almanız da gerekebilecektir.
Diyabet, gebelik diyabeti, anemi gibi tıbbi rahatsızlıkları bulunanlar ve daha önce düşük tartılı doğum yapmış olanlar herhangi bir vitamin desteği almadan önce mutlaka doktorlarına danışmalıdır.

Herşeyin fazlasının zarar olduğunu unutmayın
Aşırı dozda vitamin desteği alınması da anne karnındaki bebek açısından sakıncalı olabilmektedir.

Hamileyken zayıflama amacıyla diyet yapmayın
Zayıflama diyetlerinin çoğu sizi demir, folik asit ve diğer önemli vitamin ve minerallerden mahrum bırakacaktır. Unutmayın belirli oranda kilo artışı sağlıklı bir hamileliğin işaretlerinden biridir. Dengeli ve yeterli beslenen bir anne adayı uygun miktarda kilo alacaktır. Dolayısıyla bol bol taze ve sağlıklı gıda ile besleniyorsanız rahat olun.

Kademeli olarak kilo alın
Genel olarak başlangıç kilonuzun hamileliğinizin sonunda 11-16 kg. arasında artmasını hedeflemeniz gerekir. Ancak hamile kaldığınızda fazla kiloluysanız, bu rakam 6-11 kg. arasında kalmalıdır. Hamile kaldığınızda ideal kilonuzun altındaysanız bu rakam 18 kilograma kadar çıkabilir.
Bunun yanında kiloların alındığı zamanlar da önem taşır. En az kiloyu ilk üç ayda almanız ve bunun yavaş yavaş artarak en fazla kiloyu, bebeğinizin hızla büyüdüğü son üç ayda almış olmanız gerekir. Son aylarda haftada yaklaşık 400 gram alınmaktadır.

Saat başı küçük porsiyonlar tüketin
Hazımsızlık, gaz, kabızlık, bulantı gibi sorunlarınız varsa, sık aralıklarla azar azar yemeniz sindirim sisteminizin işini kolaylaştıracaktır. Öğün aralıklarının 4 saatten uzun olmamasına özen gösterin. Asla öğün atlamayın. Siz acıkmasanız dahi, gelişmekte olan bebeğiniz düzenli beslenmeye ihtiyaç duyacaktır.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.