Kış Aylarında Sağlıklı Yaşam Rehberi

15.10.2012
46
Kış Aylarında Sağlıklı Yaşam Rehberi

Kış Aylarında Sağlıklı Yaşam Rehberi,kis,saglikli yasam,saglikli yasam reberi,Beslenme ve Diyet,beslenme,Kişiye özel, sağlıklı gıdalarla beslenerek sağlıklı bir kış mevsimi geçirebiliriz.

Zehra Akören

Beslenme ve Diyet Uzmanı

Kış aylarında bağışıklık sistemimizi olumsuz etkileyen faktörler nelerdir?
1- Kötü beslenme alışkanlıkları
2- Alkol-sigara-uyuşturucu
3- Serbest radikaller
4- Ağır metaller-hormonlar-genetik yapısı oynanmış gıdalar
5- Kimyasal ilaçlar
6- Hava kirliliği
7- Egzersiz azlığı-hareketsizlik
8- Şişmanlık
9- Protein – vitamin ve mineral alımının yetersizliği
10- Bakteriyel ve viral enfeksiyonlar
11- Beden ve çevre için gereken temizlik kurallarına uyulmaması
12- Uyku saatlerinin düzensizliği
13- Vücut ısısının, sıklıkla değişik sıcaklıktaki ortamlara maruz kalması
14- Güneş ışığının azlığı

Kış aylarında bağışıklık sistemini güçlendirmek için hangi gıdaları tüketmek gerekir?
• Kış aylarında yeterli protein alımı önemlidir. Yumurta, kırmızı et, tavuk, balık, peynir, süt, yoğurt, kurubaklagiller gibi protein içeren gıdaları almak gerekir. Ayrıca özellikle Omega 3 içeriğinden dolayı balık ve balık yağı tüketmek önemlidir. Omega3 bağışıklık sistemini de güçlendirerek, kış depresyonunun oluşmasını engeller.
• Ayrıca kış aylarında A-C vitamininden zengin gıdalar almak da bağışıklığı güçlendirmek için faydalıdır. Limon-portakal-greyfurt gibi turunçgillerin yanı sıra kırmızı ve beyaz lahana da yüksek oranda C vitamini içerir. Ayrıca lahanadaki indoller kansere karşı korur.
• Maydanoz: Hem kış hem yaz sebzesi olan maydanoz C vitamini açısından çok zengindir. Ayrıca vücuttaki ödemin atılmasına yardımcı olur ve mideyi güçlendirir.
• Kuşburnu: C vitamini açısından zengindir.100 gr kuşburnu, 100 gr. portakaldan 40 kat fazla C vitamini içerir. Kan yapıcı ve tansiyon düzenleyici edici özelliğinin yanı sıra grip ve soğuk algınlığına karşı korur.
• Zencefil: Kan dolaşımını uyararak solunum yolu rahatsızlıklarında ısıtıcı ve sakinleştirici etkiye sahiptir.
• Havlıcan: Zencefil grubundan olup içindeki alginin maddesi vücudu ısıtır, baş ağrısı ver baş dönmesinde de faydalı etkiye sahiptir. Ayrıca ürk asidin atılımını arttırır.
• Gelinciğin taç yapraklarından yapılan gıda takviyeleri de nezle ve gripte etkilidir.
• Ekinezya ve Astragalus yine gıda takviyesi olarak alındığında, kanda T hücrelerinin üretimini arttırarak, vücutta bakterilerin çoğalmasını engellerler.
• Çam Fıstığı: Bronşit ve akciğer hastalıklarına ve kış depresyonuna iyi gelir.
• Ada Çayı: Bademcik iltihabında yapılan gargara gerçek bir yardımcıdır. İçeriğindeki cineol öksürüğü engeller. Antibiyotik özelliği vardır. Yabani olmayan adaçayını kullanmaya özen göstermeliyiz. Hamileler ada çayı, biberiye ve kekik kullanmamalıdır.
• Yoğurt ve sarımsak vücutta antibiyotik etkisi yapar.
• Çikolatada bulunan theobramine yine öksürüğün yumuşatılmasında yardımcıdır.
• Isırgan ve Papatya çayı grip ve nezle tedavisinde etkilidir.
• Papatya buğusu nezle ve sinüzitte yardımcıdır. Papatya çayı kaynatılmaz, demleme usulü yapılır.
• Isırgan otu ve çayı bahar nezlesi yani alerjik nezlede iyi gelir. Soğuk algınlığına yatkınlığı engeller. Isırgan otu, A B C vitaminin yanı sıra demir içeriğinden dolayı güçsüzlüğe de iyi gelir. Aşırı üşütmelerde solunum yollarının açılmasını sağlar.
• Doğal gıdalar en iyi eczanedir.

 

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.