Meme Sağlığı İçin Yapılması Gerekenler…

Meme Sağlığı İçin Yapılması Gerekenler…

Bir kadının sağlıklı ve bakımlı memelere sahip olması için yapması gereken basit kurallar vardır. Cilt bakımı, egzersiz, kilo alıp vermekten kaçınmak ve uygun diyet, doğru sutyen kullanmak, güneşten korunmak, elektromanyetik tehditler uzak durmak bunların başında yer alır…

Op. Dr. Tolga Yener

Plastik Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Uzmanı

İnsanlık tarihi boyunca meme kadının ve kadınsılığın sembolü olmuştur. Fonksiyonel işlevi bebeğin beslenmesi için süt üretmek olan bu yapı aynı zamanda kadınlar için önemli sağlık veya estetik sorunlar çıkarabilecek bir yapıdır.

Memeler temel olarak iki yapıdan oluşur; yağ depolama kapasitesi yüksek yağ hücreleri ve süt üreten süt bezleri ve kanallar. Meme şeklini veren bu hücreler hormonların özellikle de östrojen hormonunun etkisi altındadır. Bu yüzden memeler, ergenlik, gebelik, menopoz gibi hormonal değişikliklerin yoğun olduğu dönemlerde farklı görünebilir.

Meme şeklinde etkili bir başka unsur da yaştır. 20-30’lu yaşlarda daha sıkı ve yoğun olan meme dokusu zamanla gevşer bu emzirme ile de artan bir durumdur.

Memeler anatomik plan olarak göğüs kaslarının önünde zar ve elastik liflerle desteklenmektedir. Ayrıca memeyi destekleyen en önemli yapılardan bir değeri meme altından boyun pizzasına kadar uzanan deridir.

Memelerin daha sağlıklı, biçimli ve bakımlı görünmesi için dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar vardır:

  1. Cilt bakımı: memenin dik durmasında önemli role sahip olan meme derisi de aynı el ayak derisinde olduğu gibi bakıma ihtiyaç duyar. Banyodan sonra dairesel hareketlerle uygulanacak soğuk su masajı kan dolaşımını hızlandırarak cildin gergin kalmasına yardımcı olur. Duştan sonra da cildi ve özellikle meme uçlarını vücut veya özellikle meme bakımı için üretilmiş kremlerle nemlendirerek hem efektif bir bakım hem de çatlamalı önleyecek bir yöntem olur.
  2. Egzersiz: Genel olarak spor vücut postürümüzü düzelten en önemli faktördür, göğüs kasına komşu olan meme dokusunun desteklenmesinde göğüs egzersizleri dolaylı ama etkili bir sonuç yaratır.
  3. Kilo alıp vermekten kaçınmak ve uygun diyet: Memeyi oluşturan 2 temel unsurdan biri olan yağın volüm olarak azalması memelerde sarkma meydana getirecektir. Ayrıca kilo almak meme cildini genişletecek ağırlığını arttıracak ve yine meme sarkmasına neden olacaktır. Protein ve lif içeriği yüksek karbonhidrat ve yağ miktarı düşük diyet sizi hem genel sağlığınız hem fiziksel görünümüz konusunda sıkıntılardan kurtarmasının yanı sıra meme görünümü ve kanser riski açısından da avantajlı bir pozisyon sağlayacaktır.
  4. Doğru sutyen kullanmak: Sutyen seçimi çok önemlidir. Sutyenin arka bant ve askı kısımları doğru boyda olmalı ve kap kısımları memeyi tam olarak kavramalıdır. Seçilen kumaş cildin nefes almasını sağlayacak yapıda olmalıdır. Spor yaparken mutlaka sporcu sutyeni kullanarak sporun arttırdığı yerçekimi etkisine karşı yeterli destek sağlanmalıdır.
  5. Güneşten korunmak: Tüm vücutta olduğu gibi meme cildi de güneş ışınlarından negatif şekilde etkilenmektedir günün uygun saatlerinde, uygun sürelerde ve mutlaka koruyucu kullanarak güneşlenmek hem sağlık hem de estetik açıdan önemlidir.
  6. Lenf drenajı: Yerçekiminin tersine yapılan dairesel hareketlerle masaj dolaşımı arttırmanın yanında lenf drenajı da yapacaktır.
  7. Mamografi ve kendini muayene: Meme sağlığı konusunda en önemli konulardan bir tanesi meme kanseridir. Türkiye’de her yıl 20 bin kadının hayatı meme kanseri nedeniyle etkilenmektedir. Kadınların 35-40 yaş arasında ilk mamografilerini çektirmeleri, 40 -50 yaş arasında iki yılda bir, 50 yaşından sonra yılda bir kez çektirmeleri tavsiye edilmektedir. Eğer ailede meme kanseri hikayesi varsa ilk mamografi çektirme yaşı 30 olmalıdır. Erken teşhisin hayati önemi olduğu bilinen meme kanserinde kendinizin yapacağı muayenede rastlayacağınız sıra dışı bir sertlik sonrası doktora başvurmanız çok önemli olabilir.

8.Elektromanyetik tehditler: Elektromanyetik kirlilikten uzak kalmak önemli; cep telefonu, TV kullanımı sınırlandırılmalı, kullanılmadığında tüm fişleri çekilmeli, mikrodalga fırın, saç kurutma makinası gibi tüm elektronik cihazları minimum seviyede kullanılmaya özen göstermek gerekli…

9.Sigara kullanımı: Söylenecek tek şey “sakın sigara içmeyin” ve sigara içilen ortamlardan uzak durun

  1. Ağır metaller: Ağır metal içerikli teflon tencere/tava, alüminyum içerikli deodorant, kurşunlu duvar boyası gibi ürünleri kullanmayın. Varsa amalgam diş dolgularınızı beyaz dolgu ile değiştirin.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.