Mevsim Geçişinde Kilo Almayın

Mevsim Geçişinde Kilo Almayın

yaz-ayinda-verdiginizSonbahar geldiğinde herkesin korkulu rüyası yazın verdiği kiloları geri almaya başlamaktır. Genelde havaların soğuması ile birlikte oluşan karbonhidrat ihtiyacı ve hareketsizlik, karnımızda yaza hazırlanırken zor erittiğimiz can simidinin yeniden oluşmasına neden olur.

Dr. Gizem Şeber

Beslenme ve Diyetetik Uzmanı

Kahve keyifleri: Gün içerisinde veya akşam iş çıkışında uğradığınız kahve satan cafelerin dikkatli davranmazsanız kilo almanıza neden olabileceğini biliyor musunuz? Orta boy şuruplu, şekerli ve kremalı bir kahve tükettiğinizde alacağınız minimum kalori 350 civarında. Bu alışkanlığı sürekli tekrar etmeniz, kilo almanızı kolaylaştırabilir. Kahve keyfinden vazgeçmenize gerek yok, fakat küçük boy, şekersiz, şurupsuz ve light sütle hazırlanan kahveleri tercih etmelisiniz.

Ayakta yemek yemek: Bir yere yetişirken veya toplantıdayken ayaküstü atıştırdıklarımız ile beynimizin tokluk sinyali oluşturması biraz güç. Bu nedenle de kısa sürede yeniden açlık hissetmek, tatlı isteği duymak ve bir sonraki öğünde ihtiyacımız olandan daha fazlasını tüketmek işten bile değil. Ayaküstü atıştırmaktan vazgeçin, sandviç bile tüketiyor olsanız, oturarak ve yavaş yavaş çiğneyerek tüketmeye çalışın.

Haftasonu kaçamakları: Bütün bir hafta düzenli beslenmek için elinizden geleni yaptıktan sonra, hafta sonu brunchla başlayıp fast-foodla biten bir gün, bütün dengenizi alt üst edebilir ve bütün hafta gösterdiğiniz özeni yok edebilir. Bu nedenle hafta sonunda da beslenme planınızı önceden oluşturmalı ve mümkünse bir öğün fazla tükettiğiniz besinleri diğer öğünden eksilterek bir denge yaratmalısınız.

Porsiyon kontrolü yapmamak: Restoranların pazarlama taktiklerinin hepimizi cezp ettiği bir gerçek. Sadece … TL’ye büyük boy, sadece … TL’ye sınırsız gibi kampanyalara yönelmek, bir süre sonra sağlık harcamalarınızı arttırabilir. Bu nedenle porsiyon kontrolü sağlamaya çalışmalı ve küçük boy menüleri tercih etmelisiniz. Unutmayın ki, küçük menülerin kalori içerikleri bile neredeyse günlük enerji ihtiyacımızın yarısı.

Sonbaharda Fit Kalmak İçin 4 Temel Kural

Kaliteli yakıt kullanın… Evet, aynı arabalar gibi gün içerisinde bizde yakıt kullanıyoruz. Bizim yakıtımız ise arabalardan farklı olarak besinlerden gelen enerji. Eğer besinlerle aldığınız günlük enerjiyi kaliteli besinlerden sağlarsanız, kışa fit girmeniz daha kolay olacaktır. Proteinli besinler olan süt ve süt ürünlerini ve et çeşitlerini yeterli tükettiğinizden emin olmaya çalışın. Günlük lif alımınız ise diğer önemli konudur. Çünkü lifler, kan şekeri dengesini sağlayarak kilo korumamıza yardımcı olurlar.


Şeker konusunda denge sağlayın… Kendimizi bitkin ve halsiz hissetmemiz genellikle kan şekeri ile ilgili bir konudur. Kışa hazırlanırken genellikle karbonhidratlı yiyeceklere düşkünlüğümüz artar ve genelde yanlış seçimler yaparız. Basit ve gereksiz şeker olarak kabul edilen beyaz şeker ve beyaz şeker içeren besinlerin tüketimini azalttığımızda gün boyunca kan şekeri seviyemizi korumamız kolaylaşır. Bu da karnımızda oluşacak can simidinden korunmak anlamına geliyor.

Demir ve B vitaminleri konusunda elinizden gelenin en iyisini yapın… Günlük enerji seviyemizi belirleyen iki önemli besin öğesi demir ve B grubu vitaminlerdir. Bu iki öğeye önem vermek, günlük yaşantımızı kolaylaştırır. Demir yetersizliği ve B vitaminin yetersiz alınması kışın kilo alımının başlıca sebepleridir.

Sıvılardan vazgeçmeyin… Kimi zaman acıktığımızı sandığımızda aslında susamışızdır. Susuzluk hissini yemekle veya atıştırma ile bastırmak kilo almanıza sebep olur. Canım su istemiyor diyorsanız şekersiz bitki çaylarına yönelin.

Canınız Tatlı Mı İstiyor? İsterseniz Günde 3 Kase Tüketin!

 Malzemeler:

1 tatlı kaşığı dolusu jelâtin

5 su bardağı su

6 adet tablet tatlandırıcı

2 adet limon

3 adet yumurta beyazı

Yapılışı: 1 su bardağı soğuk suyun içerisinde jelâtin eritilir. Kalan su kaynatılır. Jelatin karışımının üzerine eklenir. Çözelti haline gelinceye kadar karıştırılır. Biraz soğuduğunda sıkılmış limonların suyu ve tatlandırıcı tabletler eklenir ve iyice karıştırılır. Buzdolabına konur. 1 saat süresince her 10 dakikada bir çıkartılarak karıştırılır. Karışım daha sonra mikserde 15 dakika kadar çırpılır. İçerisine yumurta beyazları eklenir ve kabarana kadar 15–20 dakika daha çırpılır. Kâselere paylaştırılır ve üzerlerine birkaç adet donmuş vişne konulur. Buzdolabında 30–45 dakika soğutulur. Afiyet Olsun!
(1 Porsiyonunda; 0.5 gram karbonhidrat; 1,5 gram posa ve 12 kalori vardır.)

 

 

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.