Sağlıklı Ve Zinde Bir Vücut İçin İdeal Spor: Yüzme

Sağlıklı Ve Zinde Bir Vücut İçin İdeal Spor: Yüzme

Sağlıklı ve Zinde Bit Vücut İçin İdeal Spor: YüzmeŞeker hastalarında fiziksel aktiviteyle insüline duyarlık artmakta ve daha az insülin gereksinimi olmaktadır.

Bel seviyesine kadar girilen suda yapılan yürüğüş veya koşu karada yapılandan 2 kat daha fazla dirence karşı yapıldığından iyi bir aerobik egzersizdir.Üstelik karada yapılan çalışmalarda oluşabilecek kazalar ve yaralanmalar suda %90 oranında azalmaktadır

Su bir terapidir.Su terapileri, hastalığın iyileşme sürecini hızlandırabilmektedir. Kalp Rehabilitasyonu- Nefes karışıklığı Adale ve Eklem Ağrıları- Yüksek Kan Basıncı, Şişmanlık Tedavisi Romatizmal Hastalıklar- Adale Sertleşmesi Hamilelik Esnasındaki Egzersizler- Doku Sertleşmesi Çocuk Felci Bel Kemiği hasarlanmaları Stres Azaltma

Hem eğlenceli , hem serinletici hem de dinlendirici bir spor: Yüzme

Zihinsel ve fiziksel faydalarının yanında diğer bazı kara sporlarını yapmayı kısıtlayıcı fiziksel sınırlamaları olan kişilerinde kolayca yapabileceği bir spor.

Yüzme deyince hemen aklınıza olimpik bir havuzda yüzen profosyonel yüzücüler gelmesin. Uygun bir çalışma programı ve bazı temel teknikleri öğrenerek vücut dayanıklılığınızı kaslarınızın kuvvetini ve esnekliğini arttırabilirsiniz

Avantajları:

Dayanıklılık ve esnekliğinizi geliştirir. Adelelerinizi geliştirir ve denge sağlar. Kalbi güçlendirir. Fiziksel görünümünüzü değiştirir. Dolaşımı düzenler.Varis gibi hastalıklarda faydalıdır. Kilo kontrolunu sağlar. Stres ve gerilimi azaltır. Eklem iltihabı gibi hastalıklarda eklemleri ve bağları daha az zorladığından önerilen egzersiz tipidir. Haftada 3 gün yüzme önerilir. 1 saat yüzme ortalama 500 kalori harcatır. Enerji verir. Kas güçsüzlüklerini tedavi eder. Şişmanlarda, hamilelerde ve hareketsiz kişilerde özellikle yararlıdır. Çünkü suda yapılacak egzersizler eklemleri ve bağları daha az zorlamaktadır. Sudaki vücut ağırlığı karadakinin 10 misli azalır.Suda yapılan rehabilitasyonun fizik tedavinin etkin bir formu olduğu kanıtlanmıştır

Havaların ısınması ve tatil dönemine girilmesiyle insanlar yine denizlere ve havuzlara koşmaya başladı. Tatilcilerin sporu olan yüzmenin öğrenilmesinde ve uygulanmasında dikkatli olunmazsa büyük tehlikelerle karşılaşılabilir. Aslında yüzmeyi öğrenmek ve doğru uygulamak hiç de zor değil.Yüzerken Nelere Dikkat Etmeli?
– yüzmeyi öğrendikten sonra hiç düşünmeden kendini sulara bırakmaması gerekiyor. Dikkat edilmediği takdirde yüzme gibi keyif verici bir spor da tehlikeli bir hal alabiliyor.

– Yemek yedikten hemen sonra suya girilmemeli. Kişi mide krampı geçirebilir veya yediği yiyecekler boğazına yükselip nefes almasını engelleyebilir.
– Güneş tam tepedeyken suda fazla kalınmamalı. Suda bayılma tehlikesi olabilir.
– Alkollüyken suya girilmemesi gerekiyor. Kişinin cesareti artabilir ve suda kontrolünü kaybedebilir. Ayrıca alkol alındığında sarfedilen eforla sıcaklık birleştiği zaman beyin kanaması riski oluşabilir.
– Havuzun veya denize girilecek alanın tanınması gerekiyor. Derin zannedilen yerlere atlama yapıldığında, su sığ ise yaralanma riski oluşabilir.
Kramp olarak adlandırılan adale kasılması suyun ortasında yaşandığı zaman ilk dikkat edilmesi gereken paniğe kapılmamak.
Sırt üstü yatılıp ayakları gergin bir şekilde öne doğru uzatmak gerekiyor. Kramp durumunda kişi yapabiliyorsa ayağını öne ve arkaya doğru germeli.
Yüzmeyi hiç bilmeyen ve öğrenmek isteyenlerin ilk yapacakları, suyu sevmek ve suya alışmak olmalıdır.

YAZAR BİLGİSİ
Hergün güncellenen haberleri ve birbirinden özel yazarları ile takipçilerine çok özel bir dünyanın kapılarını aralayan SAGLİKVEYASAMDERGİSİ.com.tr, internette dergi standartlarında takipçilerine sağlıklı yaşamın renklerini sunuyor. Sağlıklı Yaşamın Pusulası’ olan www.saglikveyasamdergisi.com.tr sitesi Sağlık & Yaşam Dergisi’nin yazılı basındaki başarısının sanal ortamdaki en büyük destekçisidir.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.