Yaza Hazır mısınız?

Yaza Hazır mısınız?

Bütün kış ısınmak için kalın giysiler giydik, kalorisi yüksek besinler tükettik. Şimdi ise güneş yüzünü göstermeye başladı. Yaza hazır mısınız? Fazla kilolarınızdan kurtulmanın tam zamanı!

Fatma Çelik

Beslenme ve Diyet Uzmanı

Kısa sürede kilo kaybetmek için sağlıksız yöntemlere başvurmak ileride başka sağlık sorunlarına yol açabilir.

*Kilo vermek için yeterli zaman ayırın

Havalar tam ısınmaya başlamadan aldığınız fazla kilolardan kurtulmak için  erken davranın. Böylece istediğiniz hedefe ulaşmak için önünüzde yeterli zamanınız olacaktır. Amaç kısa zamanda kilo kaybı değil verilen kiloları geri almamaktır. Buna ulaşmak için emek vermek ve yeterli zaman ayırmak gerekir. Haftada 0,5-1 kg. kilo kaybı ideal olanıdır. Burada önemli olan kaybedilen kilonun vücuttaki yağ kitlesinden olmasıdır. Bunun için bu işe zaman ayırmak ve acele etmemek gerekir. Unutulmaması gereken önemli nokta; hızlı verilen kilo hızlı bir şekilde ve daha fazlasıyla geri alınacaktır.

*Kararlı olun

Her hafta başı diyete başlanır ama bir türlü sonu gelmez. Öncelikle bunu ortadan kaldırmak lazım. Çünkü; diyet yaparken gerçekten her işte olduğu gibi kararlı olmak şart. Kilo verebileceğinize önce kendiniz inanın.

*Diyet yaptığınızı etrafınızdaki kişilere söylemeyin

Diyet yapmaya başladığınızı etrafınızdaki kişilere söylemeyin. Sizi yoldan çıkartmak isteyenler ya da yaptığınız diyet hakkında ilginç yorumda bulunanlar olacaktır. Unutmayın herkesin “Diyet Yapmak” konusunda değişik bilgileri vardır. Genelde bu bilgilerin doğruluğuna kuşku ile bakmak gerekir.

*Diyete başlamadan önce doktor kontrolünden geçin

Kilo almada ya da kilo vermekte zorluk çekmenin altında kimi zaman bir sağlık sorunu olabilir. Bu sebeple diyete başlamadan mutlaka doktor kontrolünden geçmek gerekir. Eğer bir ilaç kullanmanız gerekecekse bunu size yalnızca doktorunuz söylemelidir. Kilo kaybı için kulaktan dolma bilgiler ile ilaç kullanımı başka sağlık sorunlara zemin hazırlayabilir.

*Diyetisyene başvurun

Doktor kontrolü tamam, sıra bir diyetisyene gitmeye geldi. Aman dikkat gittiğiniz kişinin bir diyetisyen olduğundan emin olun. Çünkü yapılacak yanlış bir beslenme planı ileride size daha büyük sıkıntılara yol açabilir. Sırada diyetisyen tarafından kişiye özel bir beslenme planı düzenlenmesine geldi. “Kişiye özel “ne demek diye sorarsanız; cinsiyet, yaş, sağlık ve fiziksel aktivite durumuna göre beslenmenin düzenlenmesidir.

*Pes etmeyin

Diyet yaparken dönem dönem kilo kaybı yavaşlayabilir ya da durabilir. Bu durumda yapılacak en doğru şey pes etmeden diyetinize devam etmektir.

*Düzenli egzersiz yapmayı ihmal etmeyin

Diyetiniz yaparken ek olarak yapılacak en iyi şey düzenli bir egzersiz programı uygulamak olacaktır.  Bunun için de uzmanından yardım almak en doğrusudur.

Diyet yaparken bazı öneriler;

  • Diyetisyeninizin kontrolü dışında tartılmayınız. Kilonuz başka bir tartıda farklı çıkabilir ve bu durum sizin motivasyonunuzu olumsuz yönde etkileyebilir.
  • Diyet yaparken amaç vücut yağ kitlesinden kayıp olmasıdır. Bunun için kesinlikle size verilen programdaki besinlerin miktarını azaltmayın.
  • Diyet yaparken hep olumlu düşünmek gerekir, özellikle kilo kaybının az olduğu durumlarda. Gözünüze az görünen kilo kaybını “o kiloyu almışta olabilirdim” diye düşünün.
  • Kilo verip giymek istediğiniz bir kıyafet varsa arada bir çıkarıp ona bakın. Diyetinize devam etmek için motivasyonunuz artacaktır.
  • İdeal kiloda olduğunuz eski bir resminizi bulup sürekli görebileceğiniz bir yere yerleştirin ve gece yatarken kendinizi o kiloda düşünüp yatın.
  • Diyet yaparken bir öğün ya da bir gün diyetinizin dışına çıkmış olabilirsiniz. Böyle bu durumda en iyi davranış şekli hiçbir şey olamamış gibi kaldığınız yerden diyetinize devam etmektedir.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.