Boyun Ağrısını Hafife Almayın!

Boyun Ağrısını Hafife Almayın!

boyun-agrisini-hafife-almayinSon zamanlarda boynunuz sürekli ağrıyorsa, eliniz sürekli ağrıyan boynunuza gidiyor ve günlük işlerinizi yapmak giderek zorlaşıyorsa, o zaman bu yazıyı okumanızda fayda var.

Prof. Dr. Lütfiye Müslümanoğlu
Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı

Boyun ağrısı birçok nedene bağlı olarak ortaya çıkabilir. Ağrı kas, kemik, disk veya bu yapılar arasındaki bağların incinme ve yaralanması sonrası başlayabilir. Boyun fıtığı, boyun omurlarında kireçlenme, disk yapısında bozulma, duruş bozukluklarına ve strese bağlı kas gerginlikleri-zorlanmalar, tümör, enfeksiyon veya omurgada doğuştan olan bozukluklar da boyun ağrısına yol açabilir. Özellikle büro işi yapanlarda uzun süre belli pozisyonlarda kalındığı için işe bağlı boyun ağrısına sık rastlanır.

Boynunuz Ağrıyorsa
Boyun ağrınız çok şiddetli değilse ilk birkaç gün ağrı kesici ilaç alabilir, boyun ve sırtınıza sıcak veya soğuk uygulama yapabilirsiniz. Ağrınız bu uygulamalara rağmen geçmiyorsa mutlaka bir uzmana başvurmanız gerekir. Boyun ağrılarının tedavisinde kas gevşetici, iltihap giderici ve ağrı kesici ilaçlar, boyun ve sırt bölgesine fizik tedavi uygulanması, boyuna verilecek germe ve güçlendirme egzersizleri, gerekli durumlarda kısa süre boyunluk kullanma, boyun ve sırt kaslarına ağrı kesici iğne yapılması, manipülasyon gibi tedavi yöntemleri kullanılır.

Boyun Ağrısından Korunmak İstiyorsanız…
• Uzun süre aynı pozisyonda çalışıyorsanız, saat başı işinize mola verip, ayağa kalkıp dolaşın.
• Boyun ve sırt egzersizlerinizi yapmaya çalışın.
• Sırtınızı destekleyen büro sandalyesi kullanın.
• Dik oturmaya çalışın, omuzlarınızla kalçalarınız aynı hizada olacak şekilde oturun.
• Bilgisayar kullanıyorsanız monitörün göz hizasında olmasına dikkat edin.
• Gece yatarken boyundaki kavisi destekleyecek orta sertlikte bir yastık kullanın.
• Dinlenirken ve televizyon izlerken boyun ve sırt bölgenizin düzgün pozisyonda olmasına dikkat edin.
• Telefonu boynunuzla omzunuz arasında sıkıştırarak konuşma yapmayın.
• Haftada en az 3 gün 1 saate yakın yürüyün veya yüzün.

YAZAR BİLGİSİ
Hergün güncellenen haberleri ve birbirinden özel yazarları ile takipçilerine çok özel bir dünyanın kapılarını aralayan SAGLİKVEYASAMDERGİSİ.com.tr, internette dergi standartlarında takipçilerine sağlıklı yaşamın renklerini sunuyor. Sağlıklı Yaşamın Pusulası’ olan www.saglikveyasamdergisi.com.tr sitesi Sağlık & Yaşam Dergisi’nin yazılı basındaki başarısının sanal ortamdaki en büyük destekçisidir.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.