Kalbiniz İçin Soğan, Sarımsak Yiyin

Kalbiniz İçin Soğan, Sarımsak Yiyin

İçerdiği vitaminler, mineraller ve diğer maddelerle insan vücudu için sayılamayacak kadar çok yararı olan soğan ve sarımsağın  kalp ve damar sistemi üzerinde de yararlı etkileri vardır.

Prof. Dr. Günsel Şurdum Avcı

Kardiyolog

Çağımızın hastalığı olan damar sertliği ve onun yol açtığı koroner kalp hastalığından korunmada, sağlıklı beslenme ve düzenli egzersiz yapmak birinci derecede etkilidir.

Şeker hastalığı, yüksek tansiyon, yüksek kolesterol ve şişmanlık, damar sertliği ve koroner kalp hastalığının en önemli risk faktörleridir.

Soğan, damar sertliğine yol açan kolesterolü düşürür, iyi huylu kolesterolü yükseltir. Kan şekerini düşürür, şeker hastalarında kan şekerinin kontrol altına alınmasını kolaylaştırır. İdrar söktürücü etki ile ödemlerin çözülmesini sağlar. Damarları genişletici etkisi vardır. Böylece kan basıncını düşürür ve hipertansiyonlu hastalarda kan basıncının kontrol altına alınmasını kolaylaştırır. Yağ yakıcı özelliği ile zayıflamaya yardımcı olur. Kan dolaşımını hızlandırır. Kalp damarlarını genişletir. Kanın akıcılığını arttırır, damar tıkanmalarını önler. Hücre yenilenmesini destekler.  Tüm bu etkilerle damar sertliğine karşı damarları korur ve kalbi güçlendirir.

Sarımsak da, yüksek kan basıncını düşürür. Yüksek kolesterolü, kötü huylu kolesterolü ve yüksek trigliseridleri düşürür; iyi huylu kolesterolü yükseltir. Kan şekerini düşürür; şeker hastalığının tedavisini kolaylaştırır. Damarların genişlemesini sağlar. Kanın akıcılığını arttırır, dolaşımı hızlandırır, damar içi pıhtılaşmaları engeller, kalp krizi ya da felç geçirmeye neden olacak damar tıkanıklıklarını önler. Kalbi besleyen koroner damarları genişletir, kalp kasını güçlendirir. Kilo kontrolüne yardımcı olur. Ruhsal durumu düzeltir, insanın kendini iyi ve mutlu hissetmesine yardımcı olur.

Soğan ve sarımsak  düzenli ve sık olarak tüketildiğinde, tüm bu yararlı etkileri ile damar sertliğine bağlı kalp hastalığına karşı koruyucu olur. Soğan ve sarımsak tercihan çiğ ya da az pişmiş olarak tüketilmelidir. Günde yarım baş soğan ya da 2-3 diş sarımsak, düzenli olarak her gün tüketilmelidir. Çiğ soğan, salatada; çiğ sarımsak yoğurtla çeşitli salatalarda sos olarak daha kolay tüketilebilmektedir. Yeşil soğan ve kırmızı baş soğan daha yararlıdır. Soğan ve sarımsak yemeklerde kullanılacak ise fazla pişirilmemeli ve birlikte tüketilmemelidir.

Bu derecede şifalı olan soğan ve sarımsak “kokusu ile çevremi rahatsız ederim” endişesi ile ihmal edilmeyerek, sık olarak tüketilmelidir.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.