Obezite Farkındalığına Yeni Bir Bakış

Novo Nordisk’in Dünya Obezite Günü kapsamında başlattığı 90-100 kampanyası, obezitenin estetik kaygıların ötesinde sağlığa etkilerine dikkat çekerek toplumsal farkındalığı artırmayı hedefliyor.
—
Obezite kadınlarda 90 cm, erkeklerde 100 cm’yi aşan bel çevresi ölçümü, kalp hastalıklarından diyabete, karaciğer yağlanmasından uyku apnesine kadar birçok sağlık riskine işaret ediyor.
Kampanya kapsamında ünlü oyuncu Müge Boz’un rol aldığı film, moda dünyasından sağlık ile ilgili gerçeklere geçiş yaparak geniş kitlelerde yanlış algılara meydan okuyor. Obezitenin bir irade meselesi değil, hekimlere danışılarak yönetilmesi gereken kronik bir hastalık olduğunun altını çiziyor.
Novo Nordisk, obezite konusundaki farkındalığı artırmak amacıyla geçtiğimiz yıl 4 Mart Dünya Obezite Günü’nde “Bu İş Sandığından Büyük” kampanyasını başlatmıştı. Kampanya boyunca Türkiye Obezite Araştırma Derneği (TOAD) ile hayata geçirilen etkili projelerle obeziteye dair farkındalığı artırmak ve toplumsal algıyı değiştirmek için önemli adımlar atıldı. Bu yıl ise, aynı güçlü mesajı ileten “90-100” farkındalık kampanyasıyla obezitenin sadece dış görünüşten ibaret olmadığını, sağlığa etkilerinin estetik kaygıların çok ötesinde olduğunu çarpıcı bir şekilde vurguluyor.








