Seyahat Ağrılarına DİKKAT!

Seyahat Ağrılarına DİKKAT!

bel-ve-boyun-agrisindan-kurtulmanin-alti-yoluSaatlerce seyahat etmek, dar ya da rahatsız bir pozisyonda oturmak, ağır valiz taşımak veya kaldırmak omurga üzerinde baskı oluşturur. Bu baskı sırt, bel ve boyun ağrılarını artırır. Tatilin seyahat ağrıları ile geçmemesi için dikkat edilmesi gereken noktalar vardır.

Prof. Dr. Gülçin Gülşen

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı

 Uzun seyahatlerde sabit duruş omurga üzerinde baskı oluşturur. Özellikle tatile gideceklerin seyahatleri sırasında oluşan bel, boyun, sırt ağrılarını önlemek için dikkat etmek gerekir. Dikkat edilmediği takdirde bel ve boyunda kalıcı hasar oluşabilir.

Valizleriniz küçük olsun

Tatile çıkmadan önce valizimizi kapanamayacak kadar eşya ile doldurur yola çıkarız.

Ağır valiz kaldırmak ya da taşımak omurganıza zarar verir. Bunun için çekmeli valiz kullanılması ve taşınabilecek kadarının doldurulması önemlidir. Dolu, ağır bavul yerine, kendinizi zorlamadan taşıyabileceğiniz küçük hafif bavullarda eşyalarınızı taşıyın. İstasyonlarda ve havaalanlarında yükünüzü taşımak için el arabası kiralayın.  Bagaj kaldırırken ise dizlerinizi bükün sırtınızı düz tutun, taşıyacağınız eşyaları vücudunuza yakın tutarak taşıyın.

Seyahatte oturuş şekli çok önemli

Seyahatlerde uzun süre hareketsizlik, sırt, bel boyun ağrısına neden olur. Sağlıklı seyahat için bir kaç önlemle yolculuğunuzun daha rahat geçmesini sağlayabilirsiniz.

Tren, otobüs ya da araba da her 30 dakikada (mümkünse daha sık)  hareket ederek, sabit pozisyonunuzu değiştirerek vücuttaki kan dolaşımınızı hızlandırabilir, bel boyun sırt ağrılarınızı önleyebilirsiniz. Sürüş sırasında sırt ağrısını azaltmak için, her saat bir miktar durmak ve yürümek ya da dinlenmek gerekir. Araç kullanırken, beliniz üzerindeki yükü hafifletmek için hızınızı sabitlemek de rahat bir yolculuk yapmanıza yardımcı olur.

Yanınıza boyun yastığı alın

Desteklenmeyen, boyun ve bel ağrıya neden olurken, kötü bir koltuk desteği de bel ağrısını arttırır. Bel ve boyun ağrılarına sebebiyet vermemek için bir yastığı destek olarak kullanabilirsiniz. Koltuğunuz çok yüksek ise ayaklarınızı yükseltmek için altına bir şeyler yerleştirin. Bu ayaklarınızın şişmesini ve ağrımasını engelleyecektir. Ayrıca uzun süren otobüs, uçak ya da tren seyahatleri için yanınıza boyun yastığı almanız iyi olur.

Buz paketi, ağrı için birebir

Seyahat esnasında ayaklarınızda ve bacaklarınızda şişme oluşabileceği için rahat ayakkabılar tercih edilmelidir. Oluşabilecek ağrılarda, soğuk bir buz paketini ağrılı bölgeye uygulayın. Mümkünse uzanın, dizlerinizi hafifçe yukarı çekin, boynunuzun altına ve dizlerinizin arasına bir yastık yerleştirerek dinlenin.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.