Yürüyüş Yapmanın 13 Temel Faydası

Yürüyüş Yapmanın 13 Temel Faydası

yuruyus-yapmanin-13-temel-faydasiSpor sağlığımız için önemli. Hiçbir şey yapamıyorsanız bile yürümekten asla vazgeçmeyin’ Yürümek ise hepimizin hayatındaki en önemli fiziksel aktivitelerden biri.

 Ebru Karaduman

Spor Danışmanı

 Günlük hayatımızda devamlı bir yerlere yürüyoruz ve spor yapmak için olmasa da spor aktivitelerinin en eskisini farkında olmadan sürekli gerçekleştiriyoruz.

Planlı ya da plansız aslında spor bir şekilde hayatımızın içinde. Peki, ‘daha planlı ve daha düzenli spor yapmaya zaman bulamıyorum’ derken, zaman geçtikçe vücudunuzun direncinin ne kadar düştüğünün ve oluşabilecek risklerin farkında mısınız?

Yürüyüşün faydaları:

  1. Yürüyüş kan dolaşımına yardımcı olurken, kalp-damar hastalıkları riskini azaltır.
  2. Kalp kası dâhil, pek çok vücut kasını kuvvetlendirerek, kasların daha etkin çalışmalarını sağlar.
  3. Kan basıncını düzenler.
  4. Şişmanlık riskini azaltır.
  5. Sindirimi kolaylaştırır.
  6. Egzersiz sırasında ve sonrasında metabolizmayı uyarır.
  7. Koordinasyona olumlu etki yapar.
  8. Eklem ve kasların esnekliğini artırarak, bel ve boyun ağrılarını hafifletir.
  9. Kemiklerin kuvvetlenmesine yardımcı olur.
  10. Dayanıklılığı artırır.
  11. Uykusuzluğu azaltır, rahatlamaya yardımcı olur.
  12. Vücudun mutluluk hormonu olan endorfin salınımını sağlar.
  13. Yaşlanma sürecini geciktirerek, genç görünüm sağlar.

 

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.