Beslenme İş Verimini de Etkiliyor

Beslenme İş Verimini de Etkiliyor


İş hayatının yoğunluğu içinde yemek yemeyi unutma ya da ne yediğini önemsemeden öğünleri atlama gibi durumları her çalışan yaşayabilir. Uzmanlara göre bu durumda çalışan sağlığından olabilir. Dolaylı olarak da işten alınan verim düşer.

——————–

Hem çalışan sağlığını korumak hem de iş verimliliğini sağlayabilmek için günlük iş rutini kadar önem taşıyan beslenmeyi de planlamak gerekir. İş yaşamında önem verilmesi gereken konulardan biri olan beslenmeyi, çoğunlukla yoğun iş temposu içinde birçok çalışan ve dolaylı olarak da işverenler gözden kaçırabilir. Beslenme eksikliği ya da yanlış beslenme sonucu çalışanlar birçok sağlık problemi ile karşılaşabilir. Hem bu sağlık sorunlarının önüne geçebilmek hem de beslenmeyle bağlantılı olarak iş verimliliğini artırabilmek için işverenlerin beslenmenin iş hayatındaki önemini kavrayabilmesi gerekir. İşverenlerin çalışanlarının besin ihtiyacının farkında olması, iş hayatının yoğunluğu içinde doğru beslenmeyi es geçmemesi gerekiyor. Mavi yakalıların beden gücüyle sarf ettikleri enerjiyi geri kazanabilmesi için daha yüksek enerjili beslenmesi gerekir. Beyaz yakalılar da proteinli besinlerin yanında omega-3 ve folik asit içeren yiyecekleri tüketmelidir.

Düzenli beslenme çalışan sağlığını koruyor

Gün içinde çalışanın yaptığı işe bağlı olarak alması gereken karbonhidrat, protein ve diğer besin değerlerinin miktarlarının belirli olması, bir süre sonra vücut metabolizmasının bu düzene alışmasını sağlar. Bu durumda beslenmenin düzenli olması uzun vadede çalışan sağlığını da korur. Ayrıca mevsim geçişlerinde çalışanların mönülerine C, E, D ve K vitaminlerini içinde barındıran yiyeceklerin eklenmesi fiziksel olarak birçok hastalığın ruhsal olarak da depresyon riskinin önüne geçer.

Beslenme alışkanlığı iş verimliliğini etkiliyor

Çalışanların günlük iş temposu içinde neyi, ne zaman, ne miktarda yiyeceğini bilmesi beslenme ihtiyacının eksiksiz karşılanması için önemli. Çalışanların günlük besin ihtiyacını doğru biçimde karşılaması, fiziksel ve ruhsal sağlığını olumlu yönde etkilerken aynı zamanda iş verimliliğini de artırır. Çalışanın fiziksel ve ruhsal sağlığı motivasyonunu doğrudan etkilerken dolaylı olarak da yaptığı işe odaklanmasını sağlar. Çalışanın beslenme alışkanlığının doğru olması uzun vadede işindeki başarısını olumlu yönde etkiler.

Tablo.1: Çalışanların cinsiyet, yaş, kilo ve boyuna göre günlük enerji ihtiyacı

 

ERKEKAğırlıkBoyEnerji İhtiyacı
19-30721772850
31-50751772623
51-65751762250
65+751732100
KADIN
19-30591642180
31-50631632065
51-65651601917
65+651591790

 

*Tablodaki değerler ağırlığı ve boyu belirtilen bireyler için tahmini değerlerdir. Günlük fiziksel aktiviteye göre artabilir ve azalabilir. Örneğin; spor yapan bir bireyin enerji ihtiyacı belirtilen miktardan daha fazla olacağı gibi çok hareketsiz bir bireyin enerji ihtiyacı da belirtilen miktardan daha az olacaktır.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.