Gençlerde Bel Ağrısına Dikkat!

Gençlerde Bel Ağrısına Dikkat!

bel-agrisi-4Günümüzde bel ağrıları, yetişkinlerin olduğu kadar çocukların ve gençlerin de önemli bir sorunu olarak ortaya çıktı. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre gençlerde bel ağrısı sıklığı arttı.

Dr. İlker Solmaz

Proloterapi Uzm.

Bel ağrısı şikayeti ile olan kişilerin yaş ortalamaları gün geçtikçe düşmektedir. Bunun en önemli sebebi çocuklarda ve gençlerdeki kötü beslenme, egzersizden yoksun sedanter adını verdiğimiz hayattır. Geçmiş 5 yılda bel ağrısı şikayetiyle tedavi edilen hasta yaş grubu 35-40 ve üzeri iken, günümüzde 15-20 arasına kadar indi.

Çocukluk ve Gençlikte Bel Ağrısına Dikkat 

Kas ve iskelet sistemindeki kronik ağrılı rahatsızlıklarda en etkili yöntem Proloterapi. “Proloterapi” yöntemi ile ağrıya neden olan hasarlı bölgede, özel bir solüsyonla mikropsuz iltihap oluşturup, vücuda bağışıklık sistemi hücreleriyle tedavi ettirilir. Çocukluk ve gençlik döneminde bel ağrılarına önlem alınmadığı takdirde; duruş bozukluğu bulunan, kambur, sürekli sırt, boyun şikayetleri çeken bir nesille karşı karşıya kalınabilir.

Bel Ağrısını Önemseyin

Son yıllarda bel ağrısının genç yaşlarda görülmesi, hareketsizlik ve hızlı beslenmeye bağlıdır. Okullarda uzun ders saatlerinden sonra dershanelere giden öğrenci tüm gününü oturarak geçirmektedir. Eve geldiklerinde ise dinlenmek ya da beli rahatlatıcı egzersiz yapmak yerine bilgisayar başına geçmektedirler. Ayrıca yoğun tempo içinde fast-food adı verilen atıştırmalık yiyecekler, egzersiz yapmayan bedenle birleşince ortaya şişmanlık çıkmaktadır. Okullara yürüyerek değil, servislerle ulaşmak ise çocuk ve gençlerimizin egzersizden yoksun kalmasının diğer bir nedenidir.

Bel Ağrısından Korunmak İçin Vücudu İyi Kullanın

Bel ağrısından korunmak için duruş ve vücudu iyi kullanma alışkanlığının gençlere kazandırılması gerekir. Sırt ve bel kasları için en faydalı egzersiz yüzmedir. Kapalı yüzme havuzlarında yaz-kış haftada 3-4 gün birer saat yüzmek, çocuklarda bel bağları ve kaslarının sağlıklı kalmasına faydalı olur.

Ailelere ve Eğitimciler Ne Yapmalı?

Çocuklar hareket etmeli, spor yapmaya yönlendirilmeli, bilgisayar başında geçen saatler sınırlandırılmalı, okul çantalarının mümkün olduğu kadar hafif olmalıdır. Fast-food haricinde aşırı kilo almayı önleyecek sağlıklı besinler ile çocukların beslenmesine dikkat edilmesi gerekir.

Eğitimcileri ise okullardaki masa-sandalye yüksekliğinin iyi ayarlanması, teneffüslerde fiziksel aktivite yapılabilecek ortamlar hazırlanması ve beden eğitimi ders saatlerinin arttırılmasında gereken önemi vermelidir.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.