Çocuklar Kahvaltı Yapmadan Okula Gitmesin

15.09.2013
67
Çocuklar Kahvaltı Yapmadan Okula Gitmesin

cocuklar-kahvalti-yapmadan-okula-gitmesinEvde yapılacak sağlıklı ve dengeli bir kahvaltı ile çocukların bilişsel performansı ve okul başarısı arttırılabilir.

Bahar Aktan
Sağlıklı Beslenme ve Diyet Uzmanı

Okulların açılmasıyla birlikte aileleri “Çocuğumu nasıl daha iyi besleyebilirim” telaşı aldı. Okula gitmeden önce evde yapılacak sağlıklı ve dengeli bir kahvaltı ile çocukların bilişsel performansı ve okul başarısı arttırılabilir. Çocuklar, güne mutlaka kahvaltı ile başlamalı. Kahvaltıda haşlanmış, omlet veya menemen türünde bir yumurta olmalı. Süt, reçel veya pekmez ayrıca da mutlaka bol çiğ sebze (domates-salatalık) bulunmalı. Sebze yerine bazı günler meyve olması gerekir.

İyi bir kahvaltı ile kan şekeri dengesi sağlanan ve böylelikle bilişsel performansı en süt seviyeye çıkan çocukların gün boyu okulda bu performansı korumaları için mutlaka iyi hazırlanmış bir beslenme çantasına ihtiyaçları var.

Çocuklarınızı Fast-Food’tan Uzak Tutun

İyi hazırlanmış bir beslenme çantası ile çocuğun fast-food ve hazır atıştırmalıklara bağımlılığı azalır. Çocuğun sevdiği türde besinler ve okulda kalış süresi göz önünde bulundurularak bir beslenme çantası planlamak gerekir. İdeal bir beslenme çantasında bir kutu süt, bir adet peynirli tost, bir adet taze meyve veya bir kutu ayran,  bir adet peynirli sandviç, dört beş adet kuru meyve bulunmalı. Bu listeye evde hazırlanmış bir dilim börek veya kek, ayran veya süt, 4-5 adet ceviz veya 7-8 adet fındık da alternatif oluşturabilir.


Evdeki Yemek Düzeni de Önemli

Evde geçirdiği süre boyunca ana ve ara öğünleri sağlıklı ve yeterli hale getirirsek çocuğu fast-food ve atıştırmalık alışkanlığından kurtarmak mümkün olur. Gün içerisinde iki saatlik aralıklarla ana ve ara öğünleri düzenlemek tatlı ve atıştırma isteğini azaltacak,  ana yemek saatlerinde çocuğun daha iyi beslenmesini sağlayacaktır.

Yemek Yerken TV’yi Kapatın

Kahvaltı, öğle ve akşam yemek saatlerinin düzenli olması ve bu saatlerde tüm aile bireylerinin sofrada bulunması gerekir. Sofranın televizyondan uzak bir yerde kurulması ya da televizyonun yemek süresince kapalı tutulması lazım. Ana öğünler arasında mutlaka ara öğünler olmalı. Günlük beslenme planının mutlaka et, yumurta, süt ve süt ürünleri gibi büyümenin temelini oluşturan protein kaynaklarını içermesi gerekir. Sinir sistemi ve beyin gelişimi için çok önemli olan B grubu vitaminleri yani tahıllar – ekmek, makarna, pilav her gün tüketilmeli. Her gün mutlaka 2 porsiyon sebze ve 3-4 porsiyon meyve tüketiminin sağlanması gerekir. Beyin gelişimine katkı sağlayan omega-3 kaynağı balık haftada 2-3 gün yenmeli.


Bisküvi Yerine Ev Yapımı Kek

Meyve suyu yerine – komposto, reçel veya marmelat ile hazırlanmış şurup, tuzlu bisküvi-kraker yerine – peynirli poğaça veya börek tercih edilmeli. Şekerli atıştırmalıklar yerine – evde yapılmış meyveli veya kakaolu kek, çikolata ve şekerleme yerine –  evde hazırlanmış sütlü tatlılar, kakaolu meyveli toplar, cips yerine – fırınlanmış patates veya evde yağsız patlatılmış mısır yapılmalı.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.