Çocukta Kayak Eğitim Yaşı

17.10.2012
40
Çocukta Kayak Eğitim Yaşı

Dr. Neslihan Korkmaz Çocuk Hastalıkları Uzmanı,Dr. Neslihan Korkmaz,Çocukta Kayak Eğitim Yaşı,kayak sporu,Temel Eğitim Kayak Kampları,çocuk sporSömestr tatilinde çocuklar için hem zihni dinlendirmek hem de bedeni geliştirmenin en güzel yolu spor yapmaktan geçiyor. Kış döneminde en çok tercih edilen sporların başında ise kayak gelir.

Dr. Neslihan Korkmaz

Çocuk Hastalıkları Uzmanı

Okul dönemi boyunca aynı saatte yatıp, aynı saatte kalkan, düzenli ve tempolu bir çalışma içinde olan, her gün mutlaka ders çalışmak durumunda kalan öğrenciler için sömestr tatili çok büyük önem taşır. Bu dönemde çocuklar hem eğlenmek hem de dinlenmek ister.

Zihni dinlendirmenin ve bedeni geliştirmenin en güzel yolu spor yapmaktır, kış döneminde de yapılabilecek spor aktivitelerinin başında ise “kayak” sporu gelir.

Ülkemizde Temel Eğitim Kayak Kampları’na çocuklar 7 yaşından itibaren alınır ve iyi birer kayak sporcusu olabilmeleri için, deneyimli antrenörler tarafından yetiştirilmeye başlanır.

Kayağa başlamak için 1 saatlik program yeterli!

Kayak sporuna başlama yaşı çocuklarda kemik gelişimine bağlı olduğu için 4-5 yaş olarak öneriliyor. Bu yaşlarda çok ciddi bir antrenman programıyla çocukların sıkı bir disipline alınmaması gerekiyor. Bu sebeple 1 saatlik program başlangıç için yeterli oluyor. Programa çocukların zevk alabilecekleri, kar üzerinde eğlenceli bir oyun şeklinde edilmeli. Günde, sabah ve akşam olmak üzere 2 saat yeterli oluyor.

Çocuklar kayak yaparken nelere dikkat etmek gerekiyor?

Çocuk ders almadan kendi kendine kaymaya çalışılırsa kesikler, kırıklar, çıkıklar ve tabii ki çok daha ciddi yaralanmalar olabilir. Bu sebeple kayak mutlaka tecrübeli bir hocanın gözetimi altında yapılmalıdır.
İlk deneme yapılırken, mümkünse, çok soğuk olmayan bir hava tercih edilmeli.
Giysiler, hareketi engellemeyecek tarzda ve korunaklı olmalı.
Eldiven ve şapka bulundurulmalı.
Giysiler üzerinde kesici ve delici sert cisimler olmamalı.
Kask mutlaka takılmalı. 
Çocuğun boyuna ve kilosuna uygun olmayan eski, bakımsız kayak malzemeleri kullanılmamalı.
Kayak alırken; kayağın modeline ve başlangıç ya da ileri düzey sporcular olup olmadıkları göre kayak boyuna dikkat edilmeli.
Kayak boyu çocukla aynı boyda, boyundan on santim uzun ya da kısa olabilir.
Ayakkabılar çocuğun ayağını sarmalı, ayağından büyük ya da küçük olmamalı.
Spor, genç yaşta fizik yapının bozulmasını geciktiriyor!

Çocuğun buluğ çağı öncesi ve sonrası düzenli olarak yaptığı spor etkinlikleri, sağlıklı bir fizik yapının gelişmesini sağlarken, genç yaşlarda fizik yapının bozulmasını geciktirmede önemli rol oynar. Spor, fiziksel gelişimin yanında sosyal açıdan da önemli. Spor yardımıyla çocuğun çevresini tanıması ve iletişim kurabilmesi daha kolay gerçekleşiyor. Kayağın yanısıra kış döneminde yapılabilecek paten ve kapalı alanlarda yapılabilen yüzme, tenis, basketbol gibi sporlar da çocukların sağlıkları ve sosyalleşmeleri için çok uygun sporlar.

Birçok öğrenci, tatil boyunca kitaplarını bir köşeye atıp, bütün gün televizyon seyredip geceleri geç saatlerde yatarak ya da odalarına kapanıp bilgisayar başında saatlerini harcayarak değerlendirme eğiliminde oluyor.  Böyle bir tatil anlayışı öğrenciyi dinlendirmekten çok yoruyor, vücut ve beynin tembelliğe alıştığı için 2. dönem okula alışmak zaman alıyor.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.