Hamilelik Döneminde Omega

Hamilelik Döneminde Omega

Hamilelik ve emzirme döneminde Omega 3 yağ asitlerinin alınması demir, folîk asit, kalsiyumundan sonra çok önemlidir. Son yıllarda uzmanlar tarafından özellikle vurgulanıyor.

Op.Dr. Kağan Kocatepe

Jinekolog

Son çalışmalar, hamilelik döneminde yüksek seviyede Omega 3 yağ asiti tüketen anne adaylarının kız çocuk-l larında ileride meme kanseri görülme riskinin azaldığını göstermektedir.

Ülkemizde bolca bulunan balık ve koyu yeşil yapraklı sebzelerde Omega 3 bulunmaktadır. Bu maddenin doğal yollarla karşılanması, doktor önerisine göre balık yağı tabletlerime takviye edilmesi, vücut tarafından üretelemediği için dışandan besin maddesi olarak alınması gerekir.

özellikle anne adaylarında sinir sistemi hücre işleyişi açısından Omega 3 yağ asitleri son derece önemlidir. Hamilelik döneminde Omega 3 maddesini bolca tüketen annelerin bebeklerinde yenidoğan ve bebeklik döneminde uyku sorunu, ileriki dönemlerde çocukluk çağı alerjileri, hiperaktivite gibi dikkat eksikliği sorunları daha az yaşanır.

En değerli Omega 3 kaynakları
Omega 3 yağ asitlerinin en çok balık eti, koyu yeşil yapraklı sebzeler ve cevizde bulunur. Haftada iki kez balık yemek, günde iki adet ceviz ve haftada iki porsiyon ıspanak, semizotu gibi koyu yeşil yapraklı sebzelerden tüketmek ihtiyacı karşılamak için yetenindir.

Balıklara dikkat edin!
Omega 3 yağ asitleri için en ¦iyi kaynak balık eli olmasına karşın özellikle büyük balıklar deniz kirliliğinin sonucu olarak vücutlarında civa barındırdıklarından taze ton balığı, kılıç balığı, köpek balığı, uskumru gibi büyük gövdeli balıkların tüketilmesinden, civanın rahim içinde gelişmekte olan bebeğin yeni gelişmekte olan sinir sistemine muhtemel olumsuz etkileri nedeniyle kaçınılmalıdır. Bunun yerine istavrit, sardunya, çinekop, levrek, çupra gibi ülkemizde bolca bulunan küçük, orta boy balık türlerini tercih etmek yerinde olur. Konserve ton balığı da ayda iki-dört kutuyu geç-| memek koşuluyla tercih edilebilir. Omega 3 tabletlerini dikkatli kullanın Balık yağının, gövdesinden üretilmiş olanlar (fish body oil) ve balığın karaciğerinden üretilmiş olanlar (cod liver oil) olmak üzere iki türü Omega 3 tableti vardır. Özellikle gebeliğin ilk aylarında balık karaciğerinden üretilenlerin tercih edilmesi uy-

ğüdir, zira balık karaciğeri bir A vitamini deposu oldu-bu tabletler zengin Omega 3 yağ asidi içermeleri ya- vitamini de içermekte ve A vitamininin fazlası  gelişme döneminde olan bebeğe toksik yetkilerde bulunabilmektedir.

Tablet Kulanımında;

*Ağır metal (civa, kalsiyum vs.) ve A vitamini içermeyen kapsüllerin tercih edilmesi,

*Dünya üzerinde kirletilmemiş olarak kalan, soğuk suların bulunduğu Norveç’te üretilen balık yağlarının, Omega-3 bakımından daha zengin ve taze olduğu için bu tür balık yağlarının kullanılması,

*Son günlerde çıkan haberlerde ‘sığır jelatinli ürünlerin domuz jellatini olma riski taşıdığı’ belirtildiğinden balık jelatinli ürünlerin güvenilir olduğu için tercih edilmesi,

*Daha fazla Omega-3 alımı için kapsüllerdeki Omega 3 değerlerine dikkat edilmesi gerekir.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.