Meslek Performansı İçin Mucize ‘‘Kuruyemiş”

Meslek Performansı İçin Mucize ‘‘Kuruyemiş”

Fındık, fıstık, badem, yerfıstığı ve cevizde yüksek miktarda bulunan magnezyum, kas ve sinir fonksiyonlarının yürütülmesi, kemiklerin güçlendirilmesi, kalp ritminin düzeninin sağlanmasında önemli bir görev üstleniyor.

Elif Yıldırım

Gıda Mühendisi

————

Gelişmekte olan ülkelerde, toplumun her kesiminden, çocuklardan, yetişkin insanlara, hamile bayanlara kadar tüm bireyleri yakından etkileyen kötü beslenmeyi ve açlık kontrolünü düzenlemek üzere alternatif beslenme ve protein kaynakları üzerine çalışmalar yapılıyor.

Finans Sektörü için “ Ceviz”

Ceviz faydaları saymakla bitmeyen kuruyemişler iş hayatında da kurtarıcı niteliğinde. Omega 3 ve Omega 6 gibi çoklu doymamış yağ asitlerini yüksek oranda içinde barındıran ceviz kalp ve damar dostudur özellikle dikkat gerektiren finansal mesleklerde çalışanların tüketmesi gerekir. İçerdiği fosfor ve kalsiyum nedeniyle de zihnin yorgunluğunu giderir  ve enerji tüketiminin artmasına katkı sağlar.

Yaratıcılık gerektiren mesleklerde çalışanların ceviz, fındık ve fıstık tüketmesi gerekir. Fiziksel gücü yoğun işlerde çalışanların özellikle her gün mutlaka 25-30 gr fındık yemesi önem taşıyor ve günlük E vitamini ihtiyacının yüzde100’ ünü karşılıyor. Ayrıca fındıkta bol miktarda bulunan beta- sitosterol mad­desi kolesterolü düşürmede ve kanser (ko­lon, prostat, göğüs) gibi pek çok hastalığı önlemekte önemli bir rol oynuyor.

Yer fıstığı ise  kandaki şeker oranını ayarladığı için şeker hastalarına faydalı olmakla birlikte gastrit, mide yanması ve ekşimesi şikâyetlerini azaltır.

Görsel meslekler için “Antep Fıstığı”

Görsel mesleklerde çalışanlar  protein, vitamin B1 ve fosfor ihtiyacının yüzde 35’ini karşılayan antep fıstığı olmazsa olmazlardan. Antep fıstığında kolestrol olmaması kandaki kolestrol seviyesini düşürmesi, kroner kalp hastalığının riskini azaltıyor.

Kuruyemişler meslek performanslarına ek olarak sağlık açısından da alternatif çözümdür. Kuruyemişlerin sahip olduğu Omega 3 ve protein sizi bütün gün tokmuşsunuz gibi hissettirecek ve iştahınızı bastıracaktır. Yüksek protein ve düşük karbonhidrat içeren, doymamış yağ oranı yüksek, mineral, vitamin, antioksidan ve fenolik maddelerce zengin olan kuruyemişler insan beslenmesinde önemli bir besin kaynağı oluşturmaktadır. En düşük kalorili kuruyemişler sırasıyla badem daha sonra yer fıstığı ve antep fıstığıdır. Ceviz ise; iyi bir lif ve protein, tekli ve çoklu doymamış yağ, flavonoid kaynağıdır. Antioksidan değeri yüksektir. Antioksidan özelliğinden dolayı kanser, alzhaimer hastalıklarından korunma ve bağışıklık sistemini güçlendirmede olumlu etkileri vardır.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.