Ramazan Ayında Burçlara Göre Beslenme

03.06.2016
81
Ramazan Ayında Burçlara Göre Beslenme

Besmeleyle çıktım yola

Selam verdim sağa sola

A Benim devletli beyim

Vakti şerifler hayrola

Haziran ayının ilk haftasında, 6 Haziran’da İkizler Burcu’nda gerçekleşen yeni ay ile 11 ayın sultanı olan Ramazan ayına kavuşmuş olacağız. İçimizde tıpkı çocukluğumuzda olduğu gibi gelecek olan bayramın coşkusu olacak.

Filiz Yaşar Zorka

Astroloji Uzmanı

Ramazan ayıyla birlikte iftara sayılı saatler kala, hep birlikte oturacağımız o mübarek sofraların hayalini kuracağız. Gurbettekiler hatırlanacak. Bu ay içinde yardımlaşma her zamankinden önemli olacak.  Sofralarımız bereketle dolacak.  Misafir olacağız ve misafir ağırlayacağız. Yine Haziran ayı içinde de yılın en uzun günü ve en kısa gecesi yaşanıyor olacak. İftar ve sahurda sağlıklı beslenmek tüm ramazan ayını sağlıkla geçirmek için son derece önemli olacak. Bu durumda da burçlara uygun olarak beslenmek son derece önem kazanacak.

Koç Burcu: Ramazan ayı içinde, Koç Burçları ve yükselen burcu Koç olanlar için böbreklerinin ve üriner sistemlerinin sağlığını korumak son derece önemli olacak. Bu nedenle de sıvı alımlarına son derece dikkat etmeleri gereklidir. İftar ve sahurda bol miktarda sıvı tüketmeleri yararlı olacaktır. Böbreklerinin sağlığı için fazla tuz tüketiminden kaçınmaları gereklidir. Sindirimi kolaylaştırmak için ise bol bol lifli gıdaları tüketmeliler.

Boğa Burcu: Yükselen burcu Boğa olanlar ve Boğa burçları için ise Ramazan ayı boyunca, artan iştahları nedeniyle çeşitli sıkıntılar yaşayabilirler. Yemek yemeyi abartmamalarında fayda var. Abur cuburdan uzak durmalılar. Besleyici değeri yüksek olan gıdaları tercih etmeliler. Boğa burçları da bol bol sıvı tüketmeliler.

İkizler Burcu: Yükselen burcu İkizler olanlar ve İkizler burcu içinde solunum yolu alerjileri ve boğaz ile ilgili hastalıklar bakımından hassas bir dönemden geçiyorlar. Bu nedenle, alerjik olabilecek yer fıstığı, çilek, gluten, yumurta akı gibi besinleri dikkatlice tüketmelerinde yarar var. Vücutları sıcak ve soğuk dengesini ayarlamakta zorluk çekmemesi için fiziksel aktivitelerini yaparken dikkatli olmalılar.

Yengeç Burcu: Yengeç burçları ve yükselen burcu Yengeç olanlar ramazan ayı içinde beslenmelerinde kemiklerini besleyecek nitelikte kalsiyum ve D vitamininden zengin besinlere yönelmeliler. Yoğurt, ayran ve kefir tüketmek ve yeşil yapraklı sebzeleri hem iftar hem de sahurda tüketmek yararlı olacaktır. Tatlı tüketimine dikkat etmeliler.

Aslan Burcu: Aslan burçları ve yükselen burcu Aslan olanlar için ise ramazanda en çok dikkat etmeleri gereken, ruhsal durum dalgalanmaları olacaktır. Zaman zaman kendilerini çok fazla enerjiden yoksun hissedebilirler. Omega-3 Yağ asitlerinden zengin bir beslenme onlara yardımcı olacaktır. Semizotu, ceviz ve balık tüketebilirler. Bol bol su içmeliler. Tatlı krizlerini yönetmek için bitter çikolata yardımcı olacaktır.

Başak Burcu: Yükselen burcu Başak olanlar ve Başak burçları için ise ramazan ayı boyunca en çok dikkat etmeleri gereken vücutlarında fazlaca su tutulumundan kaynaklanan ödem sorunu olacaktır. Bunun için tuz tüketimini kısıtlamalarında fayda var. Bol bol sıvı almalılar. İftar ve sahurda da kızartma gibi yağlı ve tuzlu yiyeceklerden uzak durmalılar. Yine Başak Burçları bu ay içinde barsak hareketlerini düzenlemek için bol bol lifli gıdalar tüketmeliler. Kayısı hoşafı gibi besinler yararlı olacaktır.

Terazi Burcu: Terazi burçları ve yükselen burcu Terazi olanlar için ise ramazan ayında en çok dikkat etmeleri gereken konu, vücutlarındaki hassas dengeleri korumak yönünde olmalıdır. Bunun için uykularına çok dikkat etmeleri gereklidir. Fazla hayvansal gıda tüketiminden kaçınmaları yararlı olacaktır. Özellikle İftar zamanını uzatmak, midelerini ve boşaltım sistemlerini fazla yormamak için yararlı olacaktır.

Akrep Burçları: Akrep burçları ve yükselen Burcu Akrep olanlar için ise ramazanda stres ve stres faktörlerinden uzak durmalılar. Bu ay içinde gerilim tipi baş ağrılarına yatkı olabilirler. İftarda ve sahurda su içmeyi unutmamaları gereklidir. Bazı anlaşmazlık konularını fazlaca kafaya takabilirler. Daha sakin olmalılar.

Yay Burçları: Yay burçları ve yükselen burcu Yay olanlar ise ramazan ayı boyunca özellikle de bol bol ikram edilen tatlılara karşı mesafeli olmalılar. Çünkü bu ay içinde yağ hücresi biriktirmeye elverişli bir dönemden geçiyorlar. Oruç tutmalarına ve kendileri için faydalı olabilecek besinleri az miktarlarda tüketmelerine rağmen yine de kilo artışları görülebilir. Kan şekerlerini ayarlamak için glisemik endeksi düşük olan besinlere yönelmeleri yararlı olacaktır. Meyve tüketimlerine de dikkat etmeliler.

Oğlak Burçları: Oğlak burçları ve yükselen burcu Oğlak olanlar için ise ramazan ayında en çok dikkat etmeleri gereken konu, fazlaca yorulmamak olacaktır. Bu ay içinde enerjilerini idareli kullanmak için gündüzleri fazla ağır işlerden uzak durmalarında fayda var. Yüksek enerji veren badem, ceviz gibi kuruyemişleri tüketmek onlar için yararlı olacaktır.

Kova Burçları: Kova burçları ve yükselen burcu Kova olanlar için ise ramazan ayında en çok dikkat etmeleri gereken konu kalp ve damar sağlığı olacaktır. Bunun için donmuş yağ tüketimini azaltmaları gerekir. Zeytinyağı kullanmaları yararlı olacaktır. Hafif egzersiz ve yürüyüş yapmaları önemlidir.

Balık Burçları: Balık burçları ve yükselen burcu Balık olanlar için ise ramazan ayı boyunca en çok dikkat etmeleri gereken konu, genel vücut sağlıklarını korumak yönünde olacaktır. Bu ay içinde hassas balıklar aşırı zayıflayabilirler, buna bağlı olarak da sinirleri de zayıflayabilir. Beslenmelerine son derece dikkat etmeleri gereklidir. Hayvansal kaynaklı protein tüketimini artırabilirler. Başta Hurma olmak üzere doğal ve enerjisi yüksek olan kuru meyveleri hem iftarda hem de sahurda tüketebilirler.

Yukarıda yer alan yazılar astrolojik yorumları içermektedir. Hiç bir şekilde tıbbi teşhis, tedavi ve tavsiye amacıyla kullanılmamalıdır.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.