Tatil Dönüşü Vücut Temizliği

Tatil Dönüşü Vücut Temizliği

Bütün bir yıl boyunca hayalini kurduğumuz tatil bitmek üzere. Güneş ışınlarında, denizin serin sularında keyifli anlar yaşarken, cildimiz çeşitli sorunlar yaşamaya başlıyor.  Deniz, kum, güneşin keyfini çıkartıp, leziz tatlarla kendimizi şımartalım derken istemeyerek de olsa vücudumuzu yoruyoruz. Tatil dönüşü vücut temizliği şart! Peki, vücut bakımı ne yapmak gerekir?

Prof. Dr. Dilek Demir Erol

Farmokoloji Uzmanı

Farkında olarak ya da olmayarak bedenimize aşırı yükleniriz… Soluduğumuz hava, içtiğimiz su, yediğimiz işlenmiş gıdalar, vücudumuzda pek kolay atamayacağımız toksik madde birikimine yol açar… Hastalıklardan korunmak, gençlik enerjimizi ve görünümümüzü uzun yıllar devam ettirebilmek için bedenimizdeki bu toksik birikimden kurtulmamız ve arınmamız gerekir.

Vücudumuz kendisine zararlı olan toksinleri karaciğer, böbrek, idrar, dışkı, solunum yolu ve terle deriden atarak temizler ve kendisini arındırır. Günümüzün yoğun ve stresli temposu sağlıklı ve dinç bir yaşam için vücudumuza, dışarıdan bilinçli bir yardım eli uzatılmasını ve toksinlerden temizlenmesini gerektirir.

Detokslar, özel diyetler, su, sebze ve meyve suyu rejimleri, temizlenmeye yardımcı olan vitaminler, selasyon tedavileri, homeopatik tedaviler, yosun banyoları, sauna, hamam, kaplıca, terleme seansları, kolon temizleme ve ozon uygulamaları gibi bazı teknikler yaşam kalitesini arttırır.

Tatil dönüşü yaşanılan enerji düşüklüğü, kabızlık, sindirim sistemi sorunları, kilo alma, iştah açıklığı, aşırı yeme ve bağışıklık sistemi zayıflığı gibi durumlarda vücut bakımı oldukça önemlidir.

Detoks yaparken dikkat edilmesi gereken noktalar:

  • Cilt detoksu önemlidir. Hamamdan, saunadan ve masajdan yaralanmalısınız.
  • Yarım limon suyu ilave edilmiş bir bardak suyla güne başlayabilirsiniz.
  • Kahve, alkol ve sigaraya veda etmelisiniz.
  • 2-2,5 litre su içilmesi günlük ihtiyaçlarınız arasında yer almalıdır.
  • Yeme alışkanlıklarınızı değiştirerek 3 yerine 5 öğün yemelisiniz. Öğün sayısı artarken öğün miktarları kesinlikle azaltılmalıdır.
  • Spor, yemek gibi günlük programınızda yer almalıdır.
  • Evde sebze ve meyve suları hazırlayabilirsiniz. Havuç, elma, çilek ve kivi temel gıdalarınız olmalı. Ispanak ve maydanoz da unutulmamalı.
  • Bir bağ maydanozu kaynayan suya atıp, altını kapattıktan sonra ılık olarak tüketeceğiniz maydanoz çayı, hem klorofil hem de diğer vitaminler açısından ideal bir detoks ajanıdır.
  • Detoks süresince zerdeçal, rezene ve hindiba çaylarını içmelisiniz.
  • Gece yatarken ılık bir bardak suya bir çay kaşığı bal ilave edip içeceğiniz karışım, bağırsaklarınızın çalışmasına yardımcı olacaktır.
  • Protein ihtiyaçlarınızı balık, hindi yiyerek karşılamalısınız.
  • Detoksta hamam önemlidir. Bitişini sıcak ve soğuk duş olarak tamamlamalısınız.
  • Bedensel sağlık, ruh sağlığı ile bir bütündür. Kendinizi dinlemek için zaman ayırın.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.