Yıla Kilo Almadan Girmek İçin 10 İpucu…

01.01.2014
30
Yıla Kilo Almadan Girmek İçin 10 İpucu…

yıla-kilo-almadan-girmenin-10-yoluYeni yılın ilk gününe gaz şikayeti, şişkinlik, sindirim sistemi rahatsızlığı olan hazımsızlıkla başlarsanız eğer bu sorunu çözmek için size vereceğimiz 10 ipucunu hemen hayata geçirin. Özellikle de yılbaşını kilo almadan geçirmek isteyenler …

Diyet ve Beslenme Uzmanı Sanem Apa

Yılbaşı sofraları her zaman şölen yemeği gibi hazırlanır. Ancak sağlıklı beslenme alışkanlıklarını, ölçülü ve dengeli beslenme kurallarını bir gece de olsa bir tarafa bırakmak doğru değil. Abur cubur ve çok karışık yemenin bedeli hazımsızlık olabilir.

Yılbaşını kilo almadan geçirmek için 10 ipucu:

1)     Öncelikle ılık bir duş alınmalı

2)   Güne yarım limon sıkılmış 1- 2 bardak su içerek başlayın. Mutlaka kahvaltıda 1-2 dilim tam tahıllı ekmek, 1- 2 kaşık lor peynir veya 2 parmak kalınlığında az yağlı peynir ve bol dereotu, maydanoz, roka, vb sebzelerin bulunduğu öğün tüketin. Gün içerisinde 8-10 bardak yani ortalama 2- 2,5 litre su tüketin.

3)   Öğle yemeğinde lif içeriği yüksek besinleri tercih edebilirsiniz. Öğle yemeğinde çorba, yağsız yoğurt, salata veya ton balıklı salata veya etsiz pişirilmiş sebze yemeği ile yağsız yoğurt, salata uygun olabilecek alternatiflerdir.

4)  Öğün atlanmamalı, mutlaka 2- 3 saat aralıklar ile hacmen küçük ama besin öğeleri bakımından kaliteli ara öğünler tüketmelisiniz.

• 1 bardak light kefir

• 2- 3 kuru kayısı ile 1- 2 ceviz veya 6-8 badem/fındık

• 1 bardak light ve tuzsuz ayran

•1- 2 grissini

• 1 küçük çay bardağı leblebi

• 1 porsiyon C vitamini içeriği yüksek meyve (2 mandalina= 1 portakal= 1 kivi)

5)   Akşam yemeğinden önce ara öğün alternatiflerinden birini tüketmeli,

6)  Izgara, fırında, haşlama veya buğulama yöntemleri ile pişirilmiş besinleri seçilmeli. Salam, sosis gibi şarküteri ürünlerinden ise uzak durmalı.

7)  Buharda pişirilmiş veya sote edilmiş sebzeler bağırsaklarınızı koruyacaktır.  Bu alternatif yoksa sossuz, limon, elma sirkesi veya nar ekşisi ilave edilmiş salata tüketmeniz yine sindirim sisteminize yararlı etki yaratacaktır.

8)    Sütlü tatlı veya meyve tatlıları tercih edilmeli.

9)  Sağlıklı beslenme alışkanlıkları içerisinde erkeklerin 2 kadeh, kadınların ise 1 kadehten fazla alkol içmemeleri önerilir.

10) Güne bol su içerek başlamalısınız. Gün içerisinde su tüketiminizi arttırabilir, papatya, melisa, adaçayı, ıhlamur gibi bitki çayları içebilirsiniz. Hafif tempolu yürüyüşler yapabilir metabolizmanızın canlanmanızı vücudunuzdan toksinlerin uzaklaşmasınız sağlayabilirsiniz. Öğle ve akşam yemeklerinde ise sebze yemekleri ile yoğurt veya cacık tüketilmeli. Ara öğünler mutlaka yapmalı, gün ılık bir duş alarak tamamlanmalıdır.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.