Bağımlılık Ders Düşmanı

30.01.2015
212
Bağımlılık Ders Düşmanı

Ders notlarının düşük olması nedenleri; çalışamamak, dikkat eksikliği, disleksi ve teknoloji bağımlılığına bağlıdır.

Dr. Sabri Yurdakul

Psikiyatrist 

Ders notlarını düşüren etken dikkat eksikliği, disleksi problemi ve teknoloji bağımlılığı. Teknoloji bağımlılığı özellikle cep telefonu ve bilgisayarın aşırı kullanımından kaynaklı yaşanıyor.

Bilgisayar yasaklama, televizyon engellenmesi durumlarında çocuklar ellerinde bulunan son teknoloji olan internet bağlantılı cep telefonları ile birbirlerine bağlanıyor, bütün gün bir arada oldukları yetmiyormuş gibi eve geldiklerinde arkadaşları ile yazışıyor ve ders çalışmak yerine telefonla zaman geçirebiliyor. Gece yarılarına kadar chatleşerek zamanlarını öldürmekte ama bu zamanı derslerine vermemektedir. Cep telefonu ve bilgisayarın kontrollü kullanılması, ders çalışırken veya uyku saatlerinde cep telefonunun ailelerde durması, ders çalışma saatlerini arttıracak, bu da derslere olumlu yansıyacaktır. Sonuç olarak karne notları kötü geldiğinde çocuğunuza kızmayın ve bunun nedenini ve niçin’lerini araştırın, öğretmenlerinden, rehber öğretmenlerinden yardım alın. Çözemediğiniz durumlarda bir psikiyatrist ve psikoloğa başvurun ve notlarının düşük olmasına neden olan etkenleri ortadan kaldırın. Başarının önündeki engeller kaldırıldığında çocuklar başarılı olabilir. Yeter ki onlara bu fırsatı tanıyın.

Çocukların 5 yaşından-20 yaşına kadar çalışamamasının en büyük nedeni dikkat eksikliğidir.  Dersin başına oturamayan, oturduğu zaman çalışamayan, 10 dakika sonra sıkılan, çalışmasını sınavlara yansıtamayan, basit dikkat hataları yapan, çalıştığının karşılığını alamayan çocuklarda gözlemlediğimiz dikkat eksikliği, onların akademik hayatını olumsuz etkileyecek ve ders başarılarını düşürecektir. Dikkat eksikliği olan çocuklar çalışamadıkları gibi yazı yazmakta zorlanmakta, yazıları yavaş yazmakta, not tutamamakta ve bu nedenle ödev yapmak istememektedir. Dikkat eksikliğinin seviyesine göre ilaçlı ya da ilaçsız tedavisi bu durumu ortadan kaldıracak ve onların ders başarısını arttıracaktır.

Ders başarısını olumsuz etkileyen bir diğer durum; disleksi denilen okuma güçlüğüdür. Bu problemi yaşayan çocuklar yazılanları okumakta ve anlamakta zorluk çeker. Okuduklarını anlamalarının güçtür, ne kadar gayret etseler de okumakta zorlanmaları nedeniyle başarılı olamaz, kendilerine güvenleri azalır, sonuç olarak ders çalışmak istemezler. Ayrıca sınavlarda okuma zorluğu nedeniyle hatalar ortaya çıkar, ders başarıları düşer ancak disleksi hastalığının tedavisi sonucu başarılar artar ve notlar düzelir.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.