Oruç Tutan Kişi Nasıl Beslenmeli?

Oruç Tutan Kişi Nasıl Beslenmeli?

Oruç ibadetini gerçekleştirirken vücudumuzu nasıl korumalıyız? Oruç tutanlarda metabolizma kendisini korumak amacıyla düzenli olarak hızını düşürür. Bu da kişinin daha az enerji ile yapması gerekenleri yapabileceğini gösterir. Bu sebepten dolayı oruç sırasında çok enerji isteyen işlerden uzak durulmalıdır.

Beslenme Uzmanı Dyt. Bahattin Arslan

Oruç tutacak kişinin bedenen ve ruhen sağlıklı olması gerekmektedir. Çeşitli rahatsızlıkları ve hastalıkları olan kişiler oruç tutarken mutlaka doktorlarına danışmak zorundadır. Bir aylık oruç süresinden kişilerin sağlıklarını bozmadan çıkmalarının önemlidir.

Beslenmeye Dikkat !

Peki oruç tutan insanlar nasıl beslenmeli? Vücut aç kaldığı süre içinde enerji olarak kullanacağı yakıtı belirler. Karaciğerin bu vazifeyi üstlenerek şeker depolar. Vücut şeker ihtiyacını karşılamak için önce alınan besinlerdeki şekeri daha sonra karaciğerde depolanmış şekeri kullanır. Bu yüzden oruç tutan kişilerin proteinli gıdalardan (et, süt vb.) çok karbonhidratlı (sebze, meyve, tahıllar) gıdaları tüketmeleri vücut dayanıklılığı ve direnci için daha yararlı olacaktır.

İftar Saati Sancılı Olmasın

Bütün gün oruç tutmuş bir bedene ani yüklemeler yapmak hem sindirim hem de endokrin sistemine zarar verebilir.

-İftar saatinde orucunuzu mutlaka su ile açmaya özen gösteriniz.(Zeytin, hurma  vb. gıdalarla açsanız bile suyunuzu içiniz)

-Ana yemeğe başlamadan önce mutlaka bir kase çorba içmeye özen gösteriniz.

-Ana yemeğinizin az yağlı gıdalardan oluşmasına dikkat ediniz.

-Yemeklerle birlikte mutlaka bol sıvı gıda ve içecekler alınız. (Ayran, meyve suyu, komposto vs.)

-Mümkün mertebe iradenize hâkim olunuz ve 1 porsiyondan fazla yemek tüketmeyiniz aksi halde mide rahatsızlıklarına yakalanabilirsiniz.

-Yemekte mutlaka az yağlı karışık bol salata tüketiniz.(Kabızlık yaşamamak için)

-Pilav, makarna, bulgur, kuru baklagiller gibi gıdalardan sadece birini 2-3 kaşık olarak tercih ediniz.

-Bağırsaklarınızın çalışmasını kolaylaştırmak için ya kepekli ekmek tercih ediniz ya da ramazan pidelerinden az miktarda tüketiniz.

-Ramazanda daha çok az yağlı, kızarmamış, aşırı baharat ve tuz içermeyen sebze ağırlıklı gıdaları tüketmeye çalışınız.

-Et yemeklerinizi ya ızgara ya da fırınlama yöntemiyle pişiriniz.

-Yemekten en az 2-3 saat sonra vitamin ve posa ihtiyacınız için meyve tüketiniz.

-Aşırı kilolar alarak Ramazanı tamamlamak istemiyorsanız tatlı tüketiminizi minimuma indiriniz ve az şekerli sütlü tatlılar tercih ediniz.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.