Sınav Kazanmanın Püf Noktaları

Sınav Kazanmanın Püf Noktaları

Lisans yerleştirme sınavına sayılı günler kala, sınava girecek öğrencilerin yanı sıra ailelerinde heyecanı giderek artıyor. Sınav çok çalışılarak kazanılmaz.

Dr. R. Sabri Yurdakul

Psikiyatrist

Sınavı kazanmak için verimli çalışmak gerekir, verimli çalışmanın göstergesi ise kişinin çalıştıklarını hatırlayabilmesidir. Gençlerin ellerinin altında olan cep telefonları, derse konsantre olup verimli çalışmayı engeller. Öğrencinin kendisi konuşmasa bile mesaj geldi mi, gelecek mi diye aklının takılabilir ve konsantrasyonunu engeller.

Sabahın Bir Saati, Akşamın İki Saatinden Daha Verimlidir

Öğrencilerin, en az 6 saat uyuması gerekir. Uyuma bilgilerin depolanmasını arttırır. Gece geç saate kadar çalışmak yerine sabah erken kalkılıp çalışılmalıdır. Sabahın bir saati, akşamın iki saatinden daha verimlidir. Öğrenilenleri hatırlamak için çalışılan konu sık sık zihinden tekrarlanmaya çalışılmalı, bunun için de çalışırken ufak sorular çıkarıp ders bitiminde gözden geçirilmelidir. Sınavda yarım saatte bir 30 saniye gözlerini kapatıp gözünün önüne boş bir sinema perdesi getirmeli, tüm düşüncesini oraya odaklamalıdır. Bu arada 8’e kadar sayıp burundan derin nefes almalı, yine 8’e kadar sayıp tutmalı, ardından 8’e kadar sayarak yavaş yavaş nefes vermelidir. Bu konsantrasyonu arttıracak, gerginliği azaltacaktır. Uykuyu kaçırmak için çok fazla içilen kahve ve çayın çarpıntı ve heyecan yapacağı unutulmamalı ve fazla tüketmekten kaçınılmalıdır.

Ailelere Çok İş Düşüyor

Ailelerin çocuklarına “Hadi çalış” dememesi gerekir. İçeri git çalış demek yerine kitabını, dergisini alıp yanına oturması, anne ve babanın çocuklarına rol model olması gerekir. Deneme sınavlarında kaygı oluyorsa bu kaygı büyük sınavda azalmaz, artar. Kaygılı olarak sınava girmemek gerekir. Kaygı için bir psikolog dan, psikiyatristten yardım alınmalıdır. Aynı zamanda dikkat eksikliği varsa mutlaka tedavi edilmelidir. Dikkat eksikliği kendi kendine düzelmez. Dikkat eksikliğinde en zor soruları yanıtlarken, en basit sorularda hatalar yapar. Çalışılamadığı ve beynin artık almadığı durumlarda çalışmaya ara verilmeli ama bu ara 10 dakikayı geçmemelidir. Aranın uzun olması derse geri dönmeyi engeller. Dönse bile konsantre olamaz. Her evde ailelerin aldığı ama kullanmadığı kondüsyon aletleri vardır. Yoksa da bunlardan aldırıp ara verdiği zaman yürümek, kondüsyon bisikleti sürmek beynin faaliyetini arttıracak ve daha rahat çalışabilmesini sağlayacaktır. Ancak süre 5 dakikayı geçmemelidir. Yorgunluk verimi yine düşürecektir.

Sınavın kişiliği değil bilgiyi ölçer. Sınava hazırlanırken asla kimseyle yarışılmaması, yapabildiğinin en iyisini yapmak hedeflenmelidir. Beynin daha iyi çalışmasını arttırır ve gerginliği azalttığı için sınav zamanı, günde bir kez yarım saat açık havada yürünmelidir.

 

 

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.