Yaz İçin Diyet Telaşı

Yaz İçin Diyet Telaşı

Kışın alınan kilolar bahar gelince diyet arayışları telaşı sebep olur. Bu da birçok yanlışı beraberinde getirir.

Diyetisyen Emel Yılmaz

Beslenme ve Diyet Uzmanı

Bahar aylarıyla birlikte diyet yapma telaşına girmek istemiyorsanız öncelikle öğün porsiyonlarını yarı yarıya düşürmelisiniz.

Özellikle kış mevsiminden yaz mevsimine geçerken yaşanan sağlık problemlerinizi en aza indirmek için vitamin ve mineral alımına dikkat etmeniz gerekiyor. Günlük meyve tüketiminiz 3-4 porsiyon olmalı ve yeterli miktarda salata ile sebze yemekleri tüketmelisiniz. Aynı zamanda öğünlerinizin fazla yağlı olmamasına özen göstermelisiniz. Yüksek hacimdeki ağır yemekler halsizlik ve hazımsızlık sorunlarına yol açmanın yanı sıra kilo alımınızı da etkiler.

Havaların ısınması ile birlikte günlük su tüketiminiz de önem kazanır. Az miktarda tükettiğinizde kabızlık, vücutta sıvı yetersizliği, vücuttaki sıvı kaybına bağlı olarak cilt kuruluğu meydana gelecektir. Buna bağlı olarak halsizlik ve bulantı gibi komplikasyonlara rastlayabiliriz.

Ayrıca sağlıklı beslenmek gibi egzersiz de hayatımızın olmazsa olmazlarındandır. Bizi en çok fiziksel aktivite zinde tutar.

Sağlıklı Beslenerek Kilo Vermenin Püf Noktaları Nelerdir?

Hayatımızın olmazsa olmazlarından biri fiziksel aktivitedir. Her gün 30 dakika egzersiz, kilonuzu kontrol etmenizi sağlayacaktır.

Öğünlerden 15-20 dakika önce 2 bardak su içmeniz, midenizin dolu olmasını sağlayacak, masada fazla yemek yemekten kaçınmanıza yardımcı olacaktır. Böylelikle önce gözünüz doyar ve bu da daha az yemenize sebep oluşturur. Eğer biraz kilo vermeniz gerekiyorsa, öğünlerinizin porsiyonlarını yarı yarıya düşürmeniz sizin için faydalıdır. Hazır gıdalardan, yağlı yiyeceklerden, hamurlu gıdalardan ve tuzlu besinlerden kaçınmanız vücuttaki yağ yakımını kolaylaştıracaktır. Meyve ve sebze ağırlıklı beslenmeniz, hem kilo vermenizi kolaylaştıracak hem de bağışıklık sisteminizi güçlendirecektir. Vücudun fazla sıvı kaybetmemesi için günlük çay-kahve tüketiminiz üç fincanı geçmemelidir.

Zayıflamak İçin Yapılan Doğrular ve Yanlışlar Nelerdir?

Hepinizin de bildiği gibi bazen çaresizlikten, bazen tez canlı oluşumuzdan dolayı zayıflamak için yaptığımız bazı yanlışlar vardır.

Yanlışlar

•Öğün atlamak

• Uzun süre protein ağırlıklı beslenmek

• Uzun süre tek çeşit beslenmek

• İlaç ya da takviyeler kullanmak

•Öğün yerine hazır mamalar kullanmak

• Sigara içmek

•Çabuk kilo verdiren, şok diyetler uygulamak

•Çok fazla bitki çayları içmek

• Hazır gıdalar tüketmek

• Meyve suları içmek

(1 bardak meyve suyu 3-4 porsiyon meyve yani fazla şeker içerir)

Doğrular

• Günde 3 öğün ve 3 ara öğün tüketmek

• Azar azar, sık sık beslenmek

• Bol su içmek

•Çay ve kahve tüketimini abartmamak

• Hazır gıdalardan uzak durmak

• Tuz tüketimine dikkat etmek

• Şekerli gıdalardan uzak durmak

• Egzersiz yapmak

• 3 beyazdan uzak durmak (tuz-un-şeker)

• Mevsim meyveleri ve sebzeleri tüketmek

Basit Egzersiz Önerileri

• Bisiklet sürmek 170 kcal/ saat

• Yürüyüş yapmak 200 kcal/ saat

• Yüzmek 290 kcal/ saat

• Pilates 276-480 kcal/ saat

• Koşmak 550 kcal/ saat

• Merdiven çıkmak 480 kcal/ saat

• İp atlamak 200 kcal/ 15 dak.

• Step 440 kcal/ saat

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.