Yılbaşı Sonrası Detoks Uygulayın

01.01.2014
43
Yılbaşı Sonrası Detoks Uygulayın

yilbasi-sonrasi-detoksEski yılı geride bırakmanın verdiği sevinç ve rahatlıkla insanlar yılbaşı gecesi kendini kısıtlamadan yiyip içer. Böylece yeni yıla istenmeyen kilolar adım atılmış olur.Yılbaşı sonrası yapılacak 24 saatlik bir detoks ile bu sorundan kolayca kurtulabilirsiniz.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Olcay Barış

Yılbaşı gecesi alınan fazla kalori ve alkollü içecekler vücutta yağ olarak depolanır. Bu yağların vücuda yerleşmeden dışarı atabilmesi için yapılması gereken ertesi gün fiziksel aktiviteye ağırlık vermektir. Gün içerisinde yapılan 45-60 dakikalık bir yürüyüş hem enerji harcamasını artırır hem de daha iyi hissettirir. Yılbaşı akşamı tabağa her yiyecekten tadımlık alarak çeşitlilik arttırılabilir, fazla yemek engellenebilir.

Öneriler:

  • Menüde zeytinyağlı sebze yemekleri bulundurmaya çalışın. Zeytinyağlı yiyecekler hem tok tutar hem de daha az kalori içerir.
  • Salata çeşitlerinizi mayonez ve dışarıdan alınan kalori oranı yüksek soslar yerine yoğurt ile zenginleştirebilirsiniz.
  • Et çeşidini mutlaka fırında veya tencerede pişirin.
  • Etlerin görünen yağlarını ve derilerini tüketmeyin.
  • Kuruyemiş tabaklarınız mümkün olduğunca küçük porsiyonlarda tutun. Kuruyemişler faydalı olmalarının yanı sıra aynı zamanda içerdikleri yağ dolayısıyla fazla kalori içeriyor.
  • Yemekte mutlaka bol miktarda su tüketin. İçeceğiniz su veya soda midenizde yer kaplayarak sizi tok tutar ve doyma hissine daha çabuk kavuşmanızı sağlar.
  • Sütlü veya meyveli tatlılar; şerbetli tatlı ve kremalı pastalara göre daha az kalori ve yağ içerir. Daha sağlıklı tatlı çeşitlerini tercih ederek gece boyunca alacağınız kalori miktarını azaltabilirsiniz.
  • Alkolde 2-3 kadehi aşmayın ve beraberinde mutlaka bol su tüketin. Ertesi günse vücuttaki alkolün tamamen atılabilmesi için 12-14 bardak su içmelisiniz. Bu sayede vücudunuzda oluşacak ödemden de kurtulabilirsiniz. Alkol seçeneğinizi kalorisi düşük olan şaraptan yana kullanabilirsiniz. İçkinin alkol oranı arttıkça kalori değeri de yükseliyor. Unutmayın ki, sağlıklı ve alkolsüz meyve kokteylleri, gece boyunca daha enerjik olmanızı ve ertesi gün kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlayacaktır.
  • Su içmenin vücudunuzda oluşturacağı olumlu etkiyi azaltmamak için yeni yılın ilk günlerinde kafein tüketiminizi de sınırlandırmanız gerekiyor. Çünkü kafeinin fazlası da vücudun ödem tutmasına neden olabiliyor. Günde 4-5 fincandan fazla çay-kahve-bitki çayı tüketmemeye çalışın.

Bir günlük detoks programı uygulayın

Yılbaşı gecesinde alınan fazla kalori ve alkolün etkilerini azalmak için ertesi sabah itibariyle bir günlük ‘detoks’ programı uygulayın…

SABAH: 2 dilim ananas, 2 dilim portakal, 1 kivi, yarım elmadan oluşan meyve salatası ile birlikte 5 tane badem

ARA: 1 fincan bitki çayı

ÖĞLEN: 1 kase sebze çorbası, bol limonlu salata ve 1 kase yoğurt

ARA: 1 Bardak arındırıcı limonata, 2 grisini

AKŞAM: 1 kase sebze çorbası, bol limonlu salata ve 1 kase yoğurt

ARA: 1 fincan bitki çayı

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.