2022’yi ‘Kilo Verme Yılı’ İlan Edin

2022’yi ‘Kilo Verme Yılı’ İlan Edin

‘Söz ver, kilo ver, 2022 senin yılın olsun’ mottosuyla harekete geçin. 2022’yi ‘kilo verme yılı’ ilan edin ve “Yeni yıla beslenme alışkanlıklarınızı değiştirerek girin. Günde 3 litre su tüketin, dengeli beslenmeye özen gösterin. Markete giderken mutlaka alışveriş listesi yapın, ihtiyaç dışına çıkmayın. Mevsiminde meyve ve sebze tüketimi kilo yönetimini kolaylaştırır. Kuruyemişleri çiğ olarak tercih edin, haftada 2 gün balık tüketin.

Uzman Diyetisyen Elif Melek Avcı Dursun

Yeni yılda beslenme alışkanlıklarını değiştirerek, yeme eylemini daha sağlıklı bir hale getirebilirsiniz. Önemli olan sürdürülebilirliktir. Besinlerin alışverişinden pişirme yöntemlerine, uyku düzeninden su tüketimine kadar tüm evrelerde alışkanlıklarınızı değiştirmek zorundayız. Böylece kilo vermek daha kolay olacaktır. 2022 yılını ‘kilo vermek için yeni bir sayfa’ olarak düşünün.

Günde 3 litre su tüket, saatte 300 adım at

Her gün en geç saat 23:00’e kadar yatakta olun. Uykusuz kaldığınız günlerde ortalama 500 kalori daha fazla tüketirsiniz. Saat başı 200 ml su tüketin; bunu günde 3 litreye tamamlayın! Susuzluk ile yeme isteğini karıştırmayın ve dengeli beslenmeye özen gösterin. Her gün 2 kupa beyaz çay için. Beyaz çaydaki polifenoller, metabolizmayı dinç tutmak için önemli bir kaynaktır. Gün içinde aktif olduğunuz saatlerde her saat başı tempolu 300 adım atın.

Market listesinin dışına çıkmayın

İhtiyaç dışında market listesinin gıdalar almayın. Mutfağa giren her şey bir gün mutlaka tüketilir ve bu da ek kilo anlamına gelir.

Hayvansal gıdaları azaltın

Özellikle doymuş yağlar insülin direnci ve kalp hastalıkları ile yakından ilişkilidir. Obezite ile beraber kalp krizini tetikleyebilir. Meyve ve sebze tüketimini 5 porsiyona yükseltin. Günlük vitamin, mineral, posa ihtiyacının büyük kısmı bu gruptaki besinlerden karşılanmaktadır. Özellikle mevsiminde meyve ve sebze tüketimi kilo yönetimini kolaylaştırır.

Kuruyemişleri çiğ yiyin, balık tüketin, tuzu azaltın

Kuruyemişleri çiğ olarak tercih edin. Kavrulmuş ve tuzlu yemişler, 10 gramda 50 kaloriye yakın enerji içerir. Kontrolsüz tüketimde hızlı kilo aldırabilir. Haftada iki gün deniz balıkları tüketin. Çünkü omega3, selenyum, çinko gibi birçok bağışıklık güçlendirici besin öğesi, deniz ürünlerinde bulunur. Bu besinler aynı zamanda kalp damar sağlığını koruyarak, kolesterolü düşürmeye yardımcı olur. Sadece yemekleri pişirirken yarım çay kaşığı kadar tuz kullanın. Yüksek tuz tüketimi hipertansiyon ve iştah artışına neden olabilir. Tuz yerine limon ve sirke ilave ederek yemeklere lezzet katabilirsiniz.

YORUMLAR

Bir Cevap Yazın

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

%d blogcu bunu beğendi: