Alfalfa’yı Tanıyor Musunuz?

17.10.2012
69
Alfalfa’yı Tanıyor Musunuz?

Alfalfa’yı Tanıyor Musunuz?, şifalı bitki, bitkiler alemi, Alfalfa, Alfalfa( MedicagoSativa), sağlık, lezzetli yemek, böbrek taşı düşürmek, vücuttaki fazla suyu atmak, romatizmal rahatsızlıklar, şişkinlik, gaz giderici, Sağlıklı kemik gelişimi, kemiklerin korunması, artrit, kireçlenme, mafsal iltihabı semptomları, iştah açıcı, anemi, kansızlık, böbrek taşı, östrojen üretimi, kan şekeri ayarlanması, böbrek rahatsızlıkları, antioksidanDoğa, ‘’ana’’ olmayı gerçekte hak ediyor. Bize bin bir türlü sebzeyi, gözümüzü okşayan bir dolu çiçeği ve saymakla bitmeyen birçok güzelliği cömertçe sunuyor. Peki biz bunları yeterince tanıyor ve istifade ediyor muyuz? Adını bile bilmediğimiz pek çok sebze var, afalfa da bunlardan biri, gelin yakıdan tanıyalım.

                                                        
Bu sayımızda mevsim sebzesi sınıflandırmasının dışında kalıp, her mevsim tüketebileceğiniz türde gıdalar sınıfında olan bitki filizleri ile ilgili yazmak istedim ve böylelikle Alfalfa( Medicago  Sativa ) bu sayımızın konusu oldu.
Dünya beslenme kaynaklı sağlık sorunları sebebi ile sağlıklı beslenme arayışı içine girmiş durumda. Bilim adamları, insanın geçmişte tükettiği ancak sonrasında daha lezzetli yemek yeme arzusu ağır basınca terk ettiği bazı gıdaları araştırıyorlar. Onların onayladıkları bilgiler modern yaşamlarımıza yeni açılımlar kazandırıyor. Sağlıklı beslenme anlayışı içinde dünya çiğ beslenmeye odaklanmış durumda. Bahsettiğim çiğ hal et için geçerli değil.
 ”  İnsanlık tarihinin karalığında kalmış alışkanlıklar gün yüzüne çıkıyor ” Geçmiş kültürlerde beslenme, yemek için seçilen nesnenin doğal halinden ibaretti. Bu listeye göz gezdirecek olursak, çiğ meyve ve  sebze, tohum, bitki filizleri ve kuruyemişleri görüyoruz. Bugün ilmine saygı duyduğumuz köklü kültürlerin beslenmeleri geçmişten beri bu içerikten oluşuyor. Konumuz olan Alfalfa yani  kabayonca filizi,  kolesterol yapmayan protein içeriyor. Bu bitki aslen Asya kökenli olup Romalılar ve Araplar tarafından dünyaya yayılmıştır. Çin beslenme kültüründe 6. yüzyıldan beri kullanılan bu bitkiden, böbrek taşı düşürmek, vücuttaki fazla suyu atmak, romatizmal rahatsızlıklar, şişkinlik ve gaz gidermek için de faydalanılmıştır. Alfalfa bitkisi, protein, vitamin, mineral ve besleyici gıdalar yönünden zengindir. Alfalfa, manganez, kalsiyum, beta-karoten (Kalp hastalıkları ve kansere karşı çok yararlı), protein, A, C ve K vitaminleri içerir. Alfalfa, gıda üreticileri tarafından klorofil ve karoten kaynağı olarak da kullanılmaktadır. Vitamin K kanı pıhtılaştıran etkenlerin, özellikle de protrombin denen maddenin üretilmesine yardımcı olmaktadır. Alfalfa bitkisinin içerdiği manganez ise önemli bir eser mineraldir. Manganezin vücutta; cinsiyet hormonu sentezi, sinir gelişimi ve fonksiyonu, doğal öldürücü hücrelerin (bağışıklık sistemi ile ilgili) harekete geçirilmesi gibi görevleri vardır. Alfalfa’ nın diğer faydaları ve kullanım alanlarını şöyle sıralayabilirim; Sağlıklı kemik gelişimi ve kemiklerin korunması, artrit, kireçlenme ve mafsal iltihabı semptomlarının iyileştirilmesinde destek, iştah açıcı ve iyi bir besleyici, anemi, kansızlıkta kan değerlerinin iyileştirilmesine katkı, idrar yolları, böbrek ve idrar kesesi rahatsızlıkları, böbrek taşı veya kumu düşürmek için yardımcı ve idrar artırıcı, sistit (cystitis) iyileştirici, karaciğer, kan ve böbrekleri temizleyici (detoxifier), Hipofiz bezi fonsiyonlarını destekleyici etki, Gut, damla hastalığı, kabızlıkta rahatlatıcı, Estrogen (östrojen) üretimine ve kan şekerinin ayarlanmasına yardımcı… Sahip olduğu faydalardan tam fayda sağlamak için pişirmeden yemek en doğru seçim. Çünkü canlı besin yemek, birçok hastalığı bedenden temizliyor, bu şekilde tüketmek bedenimizin ihtiyacı olan enzimlerin tamamını sağlıyor. Vücuttaki reaksiyonları hızlandıran bu enzimler, düşünmek de dahil günlük eylemleri yürütmemizi sağlıyor. Enzimler, pişirme sırasında meydana gelen moleküler yıkıma karşı son derece duyarlı ve oksidasyon sırasında serbest radikal (çifti olmadığı için vücuttaki elektronları alarak kendini idame eden zararlı molekül) sayısı artıyor. Serbest radikallerle savaşmak için yapılması gereken şey, vücuda mümkün olduğunca çok miktarda antioksidan sokmak. Bu noktada, canlı besinlerin tamamında bulunan 1500’den fazla antioksidanın yaşamsal önemi ortaya çıkıyor. Bu narin filizler hem faydalı hem de oldukça lezzetli. Tazelikleri tüketirken ayrı bir keyif veriyor. Bu yazı, Alfalfa ile ilgili; ancak başka hangi tür filizlerin yenebileceğini düşünenler için buğday çimi, maş fasülyesi, hardal, rezene, mercimek, roka, kamut, spelt ve arpa filizlerinin de bu şekilde kullanılabileceğini belirtebilirim. Sizlere canlı tüketilmesi gereken bu filizler için pişirme önerileri verebilirim ama bu içerdiği besleyici unsurların yok olmasına sebep olur. Bazı sıcak yemek
tariflerinde lezzet arttırıcı unsur olarak kullanılan bu filizler daha ziyade salatalarda boy gösteriyor. Ayrıca besleyiciliğinin yanında süsleyici unsur olarak da gerçekten hoş sunum ortaya çıkarıyor. Bir yaş üzeri bebeklerinizin gıdalarına blenderden geçirip eklemeniz mümkündür. Afiyet olsun.

YAZAR BİLGİSİ
Hergün güncellenen haberleri ve birbirinden özel yazarları ile takipçilerine çok özel bir dünyanın kapılarını aralayan SAGLİKVEYASAMDERGİSİ.com.tr, internette dergi standartlarında takipçilerine sağlıklı yaşamın renklerini sunuyor. Sağlıklı Yaşamın Pusulası’ olan www.saglikveyasamdergisi.com.tr sitesi Sağlık & Yaşam Dergisi’nin yazılı basındaki başarısının sanal ortamdaki en büyük destekçisidir.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.