Aşkı ‘Besleyen’ Besin Listesi

Aşkı ‘Besleyen’ Besin Listesi

Mutluluk hormonu olarak tanımlanan serotonin, bazı besinler sayesinde beyinde daha fazla salgılanmaya başlıyor, bunlar tüketilince de insan doğal olarak daha “mutlu” olabilir. İşte size aşkı besleyen 10 besin listesi…

Abdullah Mollamemişoğlu

Beslenme ve Diyet Uzmanı

Sevgililer Günü’nü kutlamak için genellikle akşam yemekleri tercih edilir. Çiftlerin mutlu bir gün geçirmek için her şeyi özenle seçtiği bu günün kusursuz olması için doğru beslenme taktikleri ve mutluluğu artıracak besinler de önem taşır. Akşam yemeğinde genellikle porsiyonlar büyük olduğu için gün içerisinde diğer öğünler daha hafif geçirilmelidir. Ara öğünler sayesinde daha kontrollü ve romantik bir akşam yemeği yenilebilir.

Şişkinlik sorunu yaşamamak için porsiyonlara dikkat edin

Sevgililer Günü yemeğinde kalp dostu olan ızgara balık doğru tercihtir. Bu sayede hem kaliteli bir protein kaynağı hem de ilave yağ içeriği olmayan bir ana yemek tercihi yapılır. Şişkinlik hissi yaşamamak için porsiyon büyüklüğünün her zaman önemlidir.

Sevgililer Günü Menünüze Bu Besinleri Ekleyin

Vücutta mutluğu tetikleyen serotonin hormonunun salgılanmasına yardımcı olan çikolatalı-meyveli bir tatlı ile yemeğin sonlandırılması uygun olabilir. Mutluluk veren diğer besinler;

  1. Çikolata: Stresi azaltır. Bir kalem çikolata bile mutluluk hormonu serotoninin beyinde salgılanması için yeterli.
  2. Dondurma: Çok yenirse şişmanlatır, az yenirse mutluluğa mutluluk katar. Ayrıca yaşlanmayı önler. 4 mevsim tüketilebilir.
  3. Makarna: Çok ağır soslarla tüketilmediği sürece enerji veren ve mutlu eden bir besindir. Hazmı kolaydır. Özellikle de sadece salata ile birlikte yendiğinde kilo aldırmaz.
  4. Ekmek: Özellikle tam buğday ekmeği stresi azaltır.
  5. Fıstık: Yağ oranı yüksektir ancak insanı mutlu eder. Kolesterolü dengeler, kalp krizi riskini azaltır. Demir, bakır, selenyum, magnezyum, çinko, potasyum, fosfor gibi minerallerin doğal kaynağı olan bu çerez kalbimizin yanı sıra, beyin sinir sistemi, kas ve kemiklerimizin de dostudur.
  6. Çilek: C vitamini deposudur. Serotonin salgılanmasına çok yardımcı olur, mutu eder. Çilek bütün salgı bezlerini çalıştırarak vücuda gençlik ve kuvvet kazandırır. Yüksek tansiyonu düşürür, damarları temizler. Kansere karşı koruyucu etkisi vardır, böbrekte kum ve taş oluşmasını önler.
  7. Muz: Kokusuyla bile mutluluk taşıyan tam bir Endorfin deposudur. Güç verir, stresi azaltır. Kalsiyum ve magnezyum kaynağıdır, strese karşı birebirdir.
  8. Üzüm: Üzümde yüzde 20 oranında direkt olarak kana karışan şeker vardır. Hem beyin hem de fiziksel sağlık için olumlu etkileri vardır. Üzümdeki bol demir kan yapımını artırır. Yüz ve boyuna taze üzüm suyu sürülüp 10 dakika sonra yıkanırsa cilde dirilik verir. Serotoni salımını artırır.
  9. Portakal: C ve B vitamini açısından zengindir. İnsana dinamizm kazandırır. İçerdiği C vitamini özellikle damar sağlığı açısından faydalıdır. Damarların ve kanın temizlenmesine yardımcı olur. Portakal direnci artırır. Hazmı kolaylaştırır. Portakal reçeli ise karaciğeri çalıştırır.
  • Susam: Simit, mutluluğa giden yolda önemli bir yere sahip. Yağ ve protein içerir. Susamdan elde edilen tahin, bal ile karıştırılıp yenirse boğaz ağrısı ve bronşite de iyi gelir.
YAZAR BİLGİSİ
Hergün güncellenen haberleri ve birbirinden özel yazarları ile takipçilerine çok özel bir dünyanın kapılarını aralayan SAGLİKVEYASAMDERGİSİ.com.tr, internette dergi standartlarında takipçilerine sağlıklı yaşamın renklerini sunuyor. Sağlıklı Yaşamın Pusulası’ olan www.saglikveyasamdergisi.com.tr sitesi Sağlık & Yaşam Dergisi’nin yazılı basındaki başarısının sanal ortamdaki en büyük destekçisidir.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.