Cilt Beslenmenin Aynasıdır

Cilt Beslenmenin Aynasıdır

Sağlıklı ve güzel bir cilt herkesin hayali. Cildin mat ve sağlıksız görünmemesi için günde 8-10 bardak su içmek, süt ürünleri tüketmek, nar yemek ve fazla mimik yapmaktan kaçınmak gerekir.

Doç. Dr. İsmet Tamer

Aile Hekimi Uzmanı

Sağlıklı ve dengeli bir beslenme cilt sağlığı için önceliklidir. Cilt sağlığını olumsuz etkileyen faktörlerden maksimum derecede korunma sağlıklı beslenme ile doğrudan ilgilidir.

Cildin yaşlanmasını hızlandıran bu etkenlerin cildin mat ve sağlıksız görünmesine yol açar. Bunun yanı sıra gözeneklerin tıkanıp cildin üst tabakalarında yağlanma artışı ve akne gibi sorunlara da yol açabilir.

Cilt bakımı için su için

Cilt bakımı için temizlik ve nemlendirme şarttır. Dengeli ve sağlıklı beslenme özellikle ciltteki sorunların önlenmesi ve düzeltilmesi için son derece önemli rol oynar. Cildi sağlıklı tutmak için yapılabilecek en iyi şeylerden biri su içmektir. Her gün 8-10 bardak su içilmelidir. Yeterli su içerek cildin nemlenmesine katkıda bulunabilir, esnekliğini korumasına yardımcı olabilirsiniz. Su, vücutta hücrelerin yararlı besin maddelerini almasını ve zararlı maddelerin uzaklaştırılmasını sağlar; cildin kan dolaşımını artırarak rengini ve görünümünü düzeltir. Bu sayede ince çizgi ve kırışıklıklardan kurtulmak bile mümkündür.

Süt ürünleri tüketmek yeni çizgi oluşumunu engeller

Düzenli süt ürünleri tüketerek, ciltte yeni çizgi oluşumunun engellenebilir, her gün 1 kase yoğurt yemek veya 1 bardak süt içmek önemlidir.

Nar suyu cilde parlaklık verir

Cildin genç ve düzgün görünmesini, elastik kalmasını sağlayan proteinlerin yanında kolajen üretimini desteklemek için bakır, omega-3 yağ asidi ve C vitaminine de ihtiyaç vardır. Her gün bir avuç ceviz içi, içerdiği zengin omega-3 ve bakır sayesinde ciltteki çizgi ve izleri gidermeye yardımcı olur. Turunçgiller, kırmızı biber, kivi, brüksel lahanası ve nar da C vitamini düzeyi açısından zengin besinlerdir. Nar ayrıca antioksidan özelliği iyi bilinen poliferol açısından da zengin bir meyvedir. Günde bir nar ya da bir bardak nar suyu cilde parlaklık ve nem kazandırır, ince çizgilerin azalmasına yardımcı olur.

Az mimik yapın

Göz çevresi kırışıklıkları ve uykusuzluk ya da sigara gibi etkenler sonucu ortaya çıkan halkalanmaların da sıklıkla görülen şikayetlerdir. Cildin yeterince hidrate edilmesi, sigaranın azaltılarak, hatta mümkünse tamamen bırakılması, vücudun antioksidan maddelerle desteklenmelidir. Güneşin zararlı etkileri ile ortaya çıkan lekelenmelere karşı önlem alınması ve yüzün mimik kaslarının daha az kullanılmasının göz çevresi bakımı için önemlidir.

Kuru cilt için A vitaminli besinleri tercih edin

Bazı kişiler cildinin herhangi bir zararlı etkene maruz kalmasa bile kuru, kızarık hatta sıkça kabuk kabuk görünümünde, zaman zaman kaşıntı ve akne problemleri de yaşayabilir. Bu kişilerin cildine nemlendirme dışında iyi gelecek besinlerin A vitamini içeren besinler vardır. Beta karoten ve A vitamini içeren portakal, mandalina, havuç, yumurta, az yağlı süt ürünleri gibi gıdaların bu sorunların giderilmesine yardımcı olur. Bu besinler aynı zamanda cildin lekesiz ve pürüzsüz görünümüne de katkıda bulunur.

Fasulye zengin çinko içeriğiyle cildi tamir ediyor

Çinko ve koenzim Q denilen iki madde ile ciltteki yaşlanma belirtileri arasında ilişki vardır. Çinko, özellikle cilt hasarlarının tamirinde önemli rol oynarken, yaşlandıkça vücutta giderek daha az üretilen koenzim Q, enerji metabolizması üzerinden hücrelerin düzgün çalışmasında görevlidir. Fasulye çok zengin bir çinko kaynağıdır, leke ve akne oluşumunun önlenmesinde yararlıdır, düzenli tüketilmesi sindirim sistemine de faydalıdır. Günümüzde pek çok kozmetik ürünün esas maddeleri içinde yer alan koenzim Q ise özellikle somon ve ton balığında, kümes hayvanlarının etinde ve karaciğerde bulunur.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.