Diyet ve Dilim Pasta

Diyet ve Dilim Pasta

Bir dilim pasta diyet bozar mı? Diyetimi zaten bozdum diyerek kötü beslenmeye devam etmemelisiniz. 

Diğdem Özkahya

Diyetisyen ve Beslenme Uzmanı

Bir  dilim pasta yedikten sonra gün içinde ya da ertesi gün tüketilen besinleri ayarlayarak diyete devam mümkündür.

Diyet Bir Yaşam Biçimi

İlk tavsiye diyetin katı kuralları olan ve uygulaması zor bir beslenme şekli olarak algılanmak yerine düzenli ve yeterli miktarda besin tüketimini gerektiren bir alışkanlık ve yaşam biçimi olarak kabul edilmesi gerektiğini konusunda. Size uygun diyeti sağlığınızı korumak için uzun vadede sürdürmek gerekir.

Diyeti Bozdum Diyerek Aşırıya Kaçmayın, Diyetiniz Bozulmadı

Uzun vadede diyet yapmak elbette katı bir listeyi her gün uygulamak anlamına gelmez. Diyetinize uygun olmayan yiyecekler tüketildiğinde “diyetim bozuldu” algısına girmemek gerekir. Diyetler en çok akşam ve gece öğünlerinde bozulur. Örneğin diyet planınızdaki akşam yemeğiniz bir kepçe çorba, bir porsiyon yumurtalı ıspanak yemeği, yarım kâse yoğurt ve bir dilim ekmekten oluşurken siz bir bardak sütlü kahve, bir ince dilim meyveli pasta, üç kaşık kısır ve bol miktarda yeşillik yediniz. Bu durumda diyeti zaten bozduğunuzu düşünerek daha da fazla besin tüketmeye eğilim gösterebilir ve daha büyük bir yanlışa sürüklenebilirsiniz. Diyeti bozmak, çoğu zaman nefsinize hâkim olamamaktan kaynaklanır. Daha sonra tüketiminde aşırıya kaçtığınız besinlerin miktarını dengeleyerek haftayı kurtarabilirsiniz.

Diyetim zaten bozuldu diyerek sağlıksız beslenmeye devam etmek yerine, diyetinizi sürdüreceğiniz çözümler bulmanız mümkün. Örneğin her ikisi de süt grubundan besinler olan sütlü kahve ve yoğurt birbirine denk görülebilir. Tükettiğiniz bir ince dilim pasta, bir dilim ekmek ve bir meyveye karşılık gelebilir. Bu durumda öğününüzdeki bir dilim ekmek hakkınızı doldurmuş olur ve bir meyveyi de bir sonraki gün eksilterek dengeyi sağlayabilirsiniz. Üç kaşık kısır ise bir kepçe çorba gibi, tüketeceğiniz bir dilim ekmeğe eşdeğerdir. Yani yediğiniz kısırı çorba yerine; beraberinde tükettiğiniz bol miktardaki yeşilliği ise ıspanak yemeği yerine sayabilirsiniz. Ancak; protein kaynağı olan yumurtayı tüketmemiş olmak günlük karbonhidrat, protein ve yağ dengenizi bozacağından, ara öğününüzde yumurta veya ona karşılık gelen besinlerden birini tüketebilirsiniz. Bu durumda, aslında diyetinizi bozmuş sayılmazsınız.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.