Gripten Korunmak İçin Doğru Beslen

Gripten Korunmak İçin Doğru Beslen

dogru-beslen-gripten-korunSon günlerde insanlara korku saçan gripten korunmak için ne yapmak gerek? Doğru besinlerle gribe “dur” diyebilmek mümkün mü? Çinko, bitki çayı, bal, yoğurt, kefir, kivi, fındık, ceviz, badem, nar gibi gıdalar gribe karşı koruyucu kalkan oluşturabilir mi?

Dyt. Şefika Aydın Selçuk 

Beslenme ve Diyet Uzmanı

Her yıl kış mevsiminin en yoğun yaşandığı ocak ve şubat aylarında grip salgınları gündeme gelir. Bu yıl H3N2 virüsü korkusu yaşanıyor. Gripten korunmak için dengeli beslenmek yeterli midir?

Çinko eksikliği hastalığa davetiye çıkarır

Çinko eksikliği vücutta fiziksel, nörolojik ve psikolojik gelişmeyi yavaşlatıp. enfeksiyonlarla mücadelede kişiyi güçsüz bırakır. Çinko takviyesi alarak durumu tersine çevirmek mümkün. En iyi çinko kaynakları; kırmızı et, kabuklu deniz ürünleri, karaciğer gibi hayvansal besinlerdir. Fındık, ceviz, fıstık benzeri kuruyemişler, süt, peynir ve kuru baklagillerden de destek alınabilir.

Bol bol bitki çayı için…

Kuşburnu, ıhlamur, ahududu, böğürtlen gibi antioksidan yönünden zengin bitki çayları kış döneminde gribe karşı koruyucu kalkan oluşturmada etkilidir. Limonu da unutmamak gerekir.

Nar doğal ilaçtır

Nar antioksidan ve anti-tümör etkisinden dolayı ilaç olarak da tanımlanan grip salgını sürecinde tüketilmesi gereken bir yiyecektir.

Bal ile korunun

Bal soğuğa ve soğuk algınlığına karşı; ağız, boğaz ve bronşlardaki rahatsızlık ve enfeksiyonlarda doğal ilaç olarak kullanılmalıdır. Balın antimikrobiyel etkisi ve yapısındaki fruktoz dokusu kasları yumuşatır ve gevşetir. Aynı zamanda yara ve enfeksiyonların iyileşmesini sağla.

Savunma sisteminin askeri: C Vitamini

Vücuttan zararlı maddeleri atar, savunma sistemini güçlendirir. Yeşilbiber, maydanoz, tere, roka, karnabahar, ıspanak, portakal, limon, mandalina, kuşburnu gibi besinler C vitamini içerir. C vitamini kaybını önlemek için salata, meyve suları tüketilmeden önce hazırlanmalıdır. Yılın her döneminde et, süt, sebze, meyve ve tahıllardan oluşan besin gruplarının dengeli bir biçimde alınması gerekir. Özellikle taze sebze ve meyveler, soğuk havalarda da sağlıklı kalmak için mutlaka tüketilmelidir. Yumurta, süt, balık, ıspanak, portakal, havuç, yeşilbiber, kayısı gibi sarı, turuncu ve yeşil sebze ve meyvelerde bulunan A vitamini güçlü bir antioksidandır.

Yoğurt ve kefir

Yoğurt ve kefir florayı güçlendirerek enfeksiyonlara karşı direnç oluşturur, bağışıklığa destek verip, anti-tümör özellik gösterir.

Sarımsak

Yapısında bol miktarda su, fruktoz içeren karbonhidratlar, kükürt bileşikleri, protein, lif ve serbest amino asitler bulunduran sarımsak ayrıca yüksek miktarda saponin, fosfor, potasyum, kükürt, çinko, orta miktarda selenyum, A ve C vitaminleri ile az miktarda da kalsiyum, magnezyum, sodyum, demir, manganez ve B kompleks vitaminlerini içerir. Sarımsak bağışıklık sistemini baskılar kansere karşı etkili bir silahtır..

Maydanoz

Provitamin A (Beta karoten) kaynağı olan maydanoz görme gücü, kılcal damar sistemi ve tiroid bezinin fonksiyonları üzerinde etkilidir. Maydanoz yaprakları vitamin ( A,C,K ), demir, potasyum, kükürt, kalsiyum, magnezyum yönünden zengindir.

E vitamini deposu: fındık, ceviz ve badem

Vücut çalışmasındaki en önemli görevi üstlenen E vitamini antioksidandır. Fındık, ceviz, badem gibi yağlı tohumlar, sıvı yağlar, yeşil yapraklı sebzeler, kuru baklagiller, tahin gibi besinlerde bol bulunur. Balık, balık yağı, fındık ve cevizde bulunan omega-3 yağ asitleri güçlü antioksidandır ve bağışıklık sisteminin güçlendirir. Ayrıca zeytinyağı, fındık yağı gibi sıvı yağlarda bulunan omega-9 yağ asitleri de bağışıklık sistemini destekler.

Kayısı

Mineral maddelerden, potasyum ve vitaminlerden ß-karotence çok zengin olan kayısıdır. A vitaminin öncül maddesi olan ß-karoten, vücudu ve organları saran epitel doku, göz sağlığı, kemik, diş gelişmesi ve endokrin bezlerinin çalışması için gereklidir. A vitamini ayrıca üreme ve büyümede, enfeksiyonlara karşı vücut direncinin artmasında önemlidir. Ayrıca organizmanın ve sağlıklı hücrelerin direncini artırır, kansere karşı koruyucudur.

Kivi

100 gramında ortalama 100-400 mg C vitamini bulunur. Ayrıca magnezyum içeriği bakımından da en zengin, yüksek potasyum miktarı ve düşük sodyum içerir. E vitamini, bakır, fosfor, B2 vitamini ve A vitamini bakımından da zengindir.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.