Ramazanda Kilo Almak İstemiyorsanız

Ramazanda Kilo Almak İstemiyorsanız

Ramazan ayı boyunca beslenme ve uyku düzeninin değişmesi, vücudun biyolojik saatinde (biyoritminde) değişikliğe neden olur. Ramazan ayının sonunda kendinizi en az birkaç kilo fazladan ağırlaşmış bulmak istemiyorsanız 4 önemli konuya dikkat edilmesi gerekir.

Doç. Dr. İsmet Tamer

Beslenme Danışma Uzmanı

Uzun saatler boyunca aç ve susuz kalan organizma, enerjisini en verimli şekilde kullanabilmek için metabolizma hızını yavaşlatır. Eğer bu noktada ne yediğinize, ne zaman ve ne kadar yediğinize dikkat etmezseniz kilo alırsınız. Sağlıklı yaşam için egzersiz yapan bireyler oruç tutarken gerekli önlemleri almaz ya da belli kurallara dikkat etmezlerse hem yapılan egzersizden fayda yerine zarar görebilir hem de ayın sonunda kilo alan gruba dahil olurlar. Bu yüzden aç ve susuz kalma korkusu ile normal zamandakinden daha fazla besin maddesi tüketmek yine çabuk acıkırım endişesi ile egzersiz azaltmak veya ihmal etmek, açıkta kalan fazla enerjinin kilo olarak birikmesine sebep olacaktır. Oysa ki eğer önemli bir sağlık sorununuz yoksa Ramazan ayının uzun ve sıcak günlere denk gelmesine rağmen yılın diğer zamanlarında yaptığınız egzersizleri sürdürmenizde bir sakınca yoktur.

Egzersizlerinizi İftardan 1-2 Saat Sonra Yapmaya Özen Gösterin

Ramazanda uzun saatler boyunca gıda alınmadığı için her şeyden önce egzersizin zamanlamasına özen göstermek gerekir. Sağlık için spor yapan bireylerin gün içerisinde enerjilerini ekonomik bir şekilde kullanmaları ve egzersizlerini, iftardan en az 1-2 saat sonraya ertelemeleri önerilmektedir. Böylece hem sindirim kolaylaşmış olacak, hem de geleneksel iftar sofralarımızda eğer fazladan kaloriler aldıysak, onları harcama şansımız olacaktır.

Egzersiz Sürenizi Kısaltın

Pek çok yayında Ramazan boyunca yapılacak egzersiz yoğunluğunun, yılın diğer zamanlarına göre üçte bir oranında azaltılmasının uygun olduğunun belirtir.

Gerek profesyonel sporcularda gerekse diğer spor sevdalılarında, egzersiz süresinin 1,5 saatten 45 dk ile 1 saat civarına düşürülmesinin ya da çalışma ağırlığının aynı mantıkla azaltılmasının performansı fazla etkilemediği, hatta Ramazan sonrası 2 – 3 hafta içinde eski performansa, herhangi bir sağlık sorunu yaşamadan ulaşılabildiği pek çok çalışmada gösterilmiştir.

Su İçmeyi İhmal Etmeyin

Ramazan ayı boyunca ister spor yapsın ister yapmasın oruç tutan herkesin vücudun ihtiyacı kadar su içmesi gerekir. Sıvı ve elektrolit yetersizliği sporcunun baş düşmanıdır! Özellikle bu sıcak günlerde yeterli sıvı alınmadan spor yapılması, sıvı ve elektrolit eksikliği nedeniyle sıcak çarpmalarına, dehidratasyona (aşırı derecede sıvı kaybı) ve kaslarda sorunlara yol açabilmektedir. İftardan sahura dengeli bir şekilde sıvı tüketilmesi, vücudun ihtiyacı olan gündelik sıvı miktarına ulaşana kadar sürdürülmelidir.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.