Bayram Sonrası Yaz, Beslenmeye Dikkat!

Bayram Sonrası Yaz, Beslenmeye Dikkat!

Şeker Bayramında beslenmeye dikkat ederek yaklaşan yaz mevsimini kilo sorunu yaşamadan geçirme şansını yakalamak mümkün. Porsiyon kontrolü sağlamakta güçlük çeken, fazlaca kaçamak yapanlar için aynı durum söz konusu değil.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. İrem Aksoy

Bayram ve sonrasında sağlıklı beslenmeye devam ederek hedeflenen ağırlığa ulaşmak hiçte zor değil.

Öncelikle yapılması gerekenler:

  • Sahur yapmak için bölünen uyku yavaş yavaş düzene sokulmalıdır.
  • Ramazan’da yeterince su tüketilmediyse artık günlük ihtiyaç duyulan su miktarını hedeflemek gerekir.
  • Bayramda şeker-çikolata miktarları azaltmalı, tüketme sıklığı en az seviyede tutmalıdır.
  • Karantina sebebiyle fazla kalorili tatlı ve yemekler sınırlandırılmalı, porsiyon kontrolü sağlamaya özen göstermelidir.
  • Hafif tempolu şekilde uzun yürüyüş, bu mümkün değilse evde hafif egzersizler yapma ihmal edilmemelidir.

Gece yeme alışkanlığına izin vermeyin

  • Yağ ve basit karbonhidrat açısından zengin, besin değeri düşük fakat kalorisi yüksek besinlerden uzak durun.
  • Ultra işlenmiş, katkı maddeleri içeren, paketli ürünleri tüketmemeye dikkat edin.
  • Porsiyon kontrolü sağlamaya özen gösterin.
  • Besinleri iyi çiğneyerek yavaş yavaş tüketin.
  • Öğün atlama, yemeklere aşırı aç şekilde başlama, yeme kontrolü ve kan şekeri dengesizliğine sebep olabileceğinden belirli aralıklarla ana-ara öğünler planlamaya dikkat edin.
  • Öğünlerde dengeli-yeterli olacak şekilde taze sebze, meyve, sağlıklı yağlara, tam tahıllı ürünlere, az yağlı kaliteli proteinlere, baklagillere ve süt ürünlerine yer verin.
  • Uyumadan en az 3-4 saat öncesinde besin alımınızı sınırlandırın.
  • Sindirim sisteminin düzenli çalışması ve kabızlık gibi problemler yaşamamak için yüksek lif içeriğine sahip olan sebze-meyve, kuru baklagil ve tam tahıllara beslenmenizde yer açın.

Bazı insanlar ramazan ayında aldıkları kiloyu kısa bir sürede kaybetmek için sağlıksız diyet yöntemlerine başvurabilir. Kilo kontrolü sağlamak için sabırlı olunmalıdır.

YAZAR BİLGİSİ
Hergün güncellenen haberleri ve birbirinden özel yazarları ile takipçilerine çok özel bir dünyanın kapılarını aralayan SAGLİKVEYASAMDERGİSİ.com.tr, internette dergi standartlarında takipçilerine sağlıklı yaşamın renklerini sunuyor. Sağlıklı Yaşamın Pusulası’ olan www.saglikveyasamdergisi.com.tr sitesi Sağlık & Yaşam Dergisi’nin yazılı basındaki başarısının sanal ortamdaki en büyük destekçisidir.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.