Sörfü Denizden Önce Karada Öğrenin

Sörfü Denizden Önce Karada Öğrenin

DCIM103GOPROSörf, spor yaparken adrenalin ve eğlenceyi bir arada yaşamak isteyenlerin tercihleri arasında ilk sıralarda yerini alır. Sörf, 7’den 77’ye her yaşta yapılabilen sporlarından biri olsa da, diğer spor dalları gibi yaralanma ve sakatlanma riski taşır.

Doç. Dr. Tolga Aydoğ

Fizik Tedavi Uzmanı ve Spor Hekimi

Sörf, yaz aylarının popüler deniz sporları arasında bulunuyor. Ancak deniz tutkunlarının ilgiyle takip ettiği bu sporu yaparken bilinçli ve çok dikkatli olmak gerekir. Aksi halde yanlış bir hareket, ciddi yaralanma ya da sakatlanmalara sebep olabilir.

Yaz mevsiminin heyecan dolu sporu sörfü kimler yapabilir?

Sörf sporu denizde yapıldığı için öncelikle kişinin kendine yetecek düzeyde yüzme bilmesi ve 25 metre sorunsuz yüzebilmesi, ayrıca kullanılan sörf tahtasını taşıyabilecek kuvvette olmaları gerekir. Bunları dikkate aldığımızda sörfe başlamak için en uygun yaş 6-8’dir. Kişinin bu spora başlamasında en önemli husus yaştan öte, güç gerektiren sörf uygulamalarını yerine getirebilecek gelişmişlik düzeyinde olmasıdır. Bırakma yaşına gelince, kendini bu sporu yapmaya yeterli hisseden her kişi her yaşta rahatlıkla yapabilir. Bu yüzden sörf ile ilgili çeşitli haber sayfalarında 80-90 yaşlarında bu sporu yapan kişilere sıkça rastlandığını görebilirsiniz.


Sörf yaparken ne gibi risklerle karşı karşıya kalabiliriz?

Birçok insan için yazın anlamı ve en büyük keyfi olan sörf, çok zevkli olmasına karşın yapılan tüm sporlar gibi bir takım yaralanma ve sakatlanma riskleri barındırmaktadır. En sık görülen yaralanma ve sakatlanmaların başında, sörf tahtasından düşme sırasında ortaya çıkan kesiler, deri yaralanmaları ve çarpmaya bağlı görülebilen kafa travmalarıdır. Bunların yanı sıra omuz zorlanmaları, yoğun yüklenmeye bağlı olarak boyun, sırt ve belde aniden oluşabilecek yaralanmalar ve kronik sorunlar sıkça karşımıza çıkmaktadır.

Sörf yaparken yaşayabileceğimiz sağlık sorunlarından korunmak için neler yapılmalı?

Öncelikle sörf yapma becerisi artırılmalıdır. Ayrıca denge antrenmanları, sörf tahtası üzerinde düzgün bir postürde durma ve kontrolsüz düşme yerine kontrollü düşme öğretilmelidir. Bu önlemler ani oluşabilecek ciddi sorunların yanı sıra özellikle kronik sorunlarında önüne geçmeye olanak sağlar.


Sörf sporunda yoğun kullanmaya bağlı olarak, omuz ve omurga yaralanmaları ile sakatlanmaları sıklıkla görülmektedir. Korunmak için omuz ve tüm omurganın yeterince esnekliğe, dayanıklılığa ve kuvvete kavuşması hedeflenmelidir. Spor olarak sadece sörf ile uğraşan ve başka bir spor yapmayan bireyler, yetersiz fiziksel kondisyona bağlı sıkça sorun yaşayabilirler. Bundan korunmak için mutlaka sporu/sörfü yazın yapılan eğlenceden çıkarıp, diğer dönemlerde sürekli yapılan veya diğer kara antrenmanları ile desteklenen bir aktivite haline getirmek gerekir. Bu ama