Uyumak İçin Koyunları Saymayın

Uyumak İçin Koyunları Saymayın

Uyumak İçin Koyunları Saymayın, kafeinli içecekler, uyumak, ışık, gürültü, nikotin, sinir sistemi, ılık süt, sıcak içecekler, soğuk içeceklerSağlıklı bir  için beslenmenin yanısıra uyku da çok önemlidir. Birkaç bardak çay ya da kahve keyfi, etraftaki ses veya gürültü, çözülmeyen bir problemi çözmeye çalışmak bütün geceyi uykusuz geçirmenize neden olur. Uyumakta güçlük çeken insanlar açısından uykuya dalabilmek bir nevi işkencedir. Eğer sizin de akşamları uykunuz bir türlü gelmiyorsa; gece geç saatlere, hatta sabaha kadar gözünüzü kırpmadan oturup televizyondaki tüm programları izliyor ve bir türlü uyuyamıyorsanız önerilerimizi mutlaka uygulamalısınız.

Sorununuz tamamen ortadan kalkmasa bile en aza inecektir…

Uyumanıza yardım edecek yöntemler:
-Yatağa uykunuz gelmediği sürece girmeyin; “acaba uyuyabilecek miyim” düşüncesi uykuya dalmanızı engeller.
– Öğle uykusundan kaçının.
– Çok sıcak ve çok soğuk yiyecekler veya kafeinli içecekler uykunuzu kaçırır.
– Akşam saatlerinde yenilen aşırı miktarda yemek veya uyku öncesi aşırı miktarda sıvı alınması mideyi rahatsız ederek, uykuya geçişi zorlaştırır.
– Bir bardak ılık süt ya da ıhlamurla birkaç bisküvi yemeyi tercih edebilirsiniz.
– Sigaranın uyku bozukluklarına yol açtığını ve nikotinin tüm sinir sistemini etkilediğini unutmayın.
-Uyku ortamının fiziksel şartlarına dikkat edin. Işık, gürültü, yattığınız zemin veya oda ısısı uykuya dalmanızı etkileyen faktörlerdir ve bunlar kişiye göre değişir.

 

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.