Yağ Kaybetmek İçin Ne Yapılmalı?

Yağ Kaybetmek İçin Ne Yapılmalı?

Aslında kilo vermek çok kolay, almak zordur. İnanmak güç gelse de gerçek bu. Sanılanın aksine az yemek zayıflatmaz hatta vücudun işleyişi için gerekli enerjiyi almamak metabolik hızı yavaşlatır. Vücut kendini az yemeye adapte eder yani daha yavaş çalışır. Gerçek yağ kaybı için kalori kısıtlamalı diyet değil, hayata geçirilebilecek, zor olmayan, sürdürebilir düzen kurmaya çalışın.

Uzman Diyetisyen Melike Çetintaş

Yağ kaybı temelini kan şekerinin dengede kalması oluşturur bu nedenle ara öğünler önemlidir.

*3 Saatten fazla aç kalmayın

Yanınıza pratik kuru meyve, ceviz, badem gibi atıştırmalıklar almalı, üç saatten fazla aç kalmamaya özen göstermelisiniz. Diyette zayıflatan öğün sebze veya salata yemek diye düşünülür. Aslında protein alımı daha önemlidir. Bir öğünde et tüketmeye özen gösterin. Köfte, tavuk ve balık tüketmek zayıflamaya oldukça yardımcı olur. Korkulan ve diyete başlayınca hemen kesilen ekmek aslında diyete yardımcı olabilir. Esmer ekmekleri (çavdar, tam tahıl, tam buğday) her öğünde bir dilim tüketmek kan şekerini dengeler, gereksiz kaçamak yapılmasını engeller ve B vitamini içeriğiyle besleyicidir.

*Pilav ve patates yerine ekmek

Pirinç pilavı, patates, makarna yemek yerine öğünlere ekmek eklenebilir. Sebze ve bakliyat tüketimi de önemlidir. Bir öğün et bir öğün sebze yemek gerçek zayıflamanın anahtarıdır.

*Düzensiz besleniyorsunuz

Az kalorili düzensiz beslenmek, çok spor yapmak veya bölgesel hareketler çalışmak da kilo vermede azalmaya neden olabilir. Danışanlara normal yediklerinden çok daha fazla yemek içeren bir liste verildiğinde hızla kilo kaybetme başlayınca şaşkınlık yaşanır. Aslında diyetin temel taşı yemekler, listeler değil tam olarak motivasyondur.

*Diyet sırasında sık yapılan hatalar

En büyük hata sürekli tartılmaktır. Kilo tartıda gün gün düşmez, ödem artışları sık görünür. En doğru tartı sabah açken veya en az 3 saat aç ve susuzken haftada bir kere aynı cihaz ile alınan tartıdır.

Stresli ve aceleci davranmak diyeti bırakma sebebidir. Diyette her hafta aynı sonuç görülmez. Çünkü vücutta birçok metabolik olay gerçekleşir. Bir hafta 3 kilo verip diğer hafta yarım kilo vermek gayet normaldir.

*Geleceği olumsuz görme hatası

Çoğu kişi ‘Bir kere diyet yaptım zayıfladım, geri aldım zaten başaramam’ gibi olumsuz düşünerek diyeti bırakılır. Halbuki bir gün diyeti bozsanız bile diğer gün başlamak yine o hafta kilo vermeyi sağlar.

*Çevredeki yorumlar

‘Kilo alınca şişman, çok çirkin olmuşsun, zayıfla’ diyen arkadaşlar, zayıflamaya başlayınca kıskanmaya başlar. ‘Yüzün çöktü, eskiden daha güzeldin’ gibi yorumlar gelir ve psikolojileri bozulur.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.