Zayıflamak İsterken Kilo Almayın!

01.09.2013
22
Zayıflamak İsterken Kilo Almayın!

zayiflamak-isterken-kilo-almayinYanlış ara öğünler kilo verdirmek yerine tıpkı ana öğünlerde olduğu gibi aksine daha çok şişmanlatıyor. Örneğin karbonhidratlı ara öğünler fazla insülin salgılanmasına, bunun sonucunda hemen acıkmaya, dolayısıyla ana öğünlere fazlaca yüklenmeye neden oluyor.

Dr. Oya Yüksek

Beslenme ve Diyet Uzmanı

Hem sağlıklı beslenmek, hem ideal kiloya ulaşmak, yani zayıflamak için kişinin yaşam şekli ile sağlık durumuna göre gerekli sayıda ve doğru ara öğün besinleriyle beslenmesi çok önemlidir.

Ara Öğünün 4 Amacı Var

1-     Kişinin alması gereken kalori hesabını tamamlamak

2-     Kan şekeri ve insülin dengesini sağlamak

3-     Psikolojik olarak oluşan atıştırma hissini doğru seçimlerle baskılamak

4-     Ana öğünlere yüklenmeyi önlemek

Genellikle 2 Ara Öğün Yeterli Geliyor

Kişinin gerçekte hangi saatte acıktığını belirlemesi veya bunun beslenme uzmanı tarafından iyi bir değerlendirmeyle tespit edilmesi gerekiyor.  Çünkü her bünye kendine özeldir. Genel olarak sağlık problemi bulunmayan kişilerin günde 2 kez ara öğün tüketmeleri yeterli geliyor. Ancak diyabet, hipoglisemi (düşük kan şekeri), hamilelik ve hamilelik diyabeti ile enerji (kalori) ihtiyacının çok olduğu durumlarda 3 ara öğün almak gerekiyor.”


Kim, Hangi Ara Öğünü Atlamamalı?

1 -Kahvaltıyı geç yapacaklar için: Gece ara öğünü önemli

2- Öğlen yemeğini geç yiyecekler için: Kuşluk önemli

3- Akşam yemeğini geç yiyecekler için: ikindi önemli

 Gece Ara Öğünü Önemli, Çünkü…

Hipoglisemi hastalarının bazen uyku sırasında veya sabah uyandıklarında kan şekerleri çok düşük çıkabiliyor. Bunun sonucunda baş ağrısı, halsizlik, huzursuzluk, iç ezilmesi veya saldırır tarzda yemek yeme gibi sorunlar oluşabiliyor. Çünkü gece uzun bir süreç ve bu yüzden gece ara öğün alınması çok önemli. Ancak doğru ara öğünler seçmek şartıyla. Ara öğünün gece yatmadan yarım saat veya 45 dakika önce alınması yeterli geliyor.

Sağlıklı Ara Öğünler Nasıl Olmalı?

Yüksek kan şekerimizi yavaş yükselten ve belli bir dengede sabit kalmasını sağlayan besinlere “düşük glisemik indeksli” besinler deniyor. Ancak unutmamak gerekir ki böyle belirlenen her besin herkese iyi gelecek diye bir kural yok. Doğruya deneme yanılma yoluyla ulaşmak en mantıklı olanı.


Doğru Ara Öğün Seçimleri

Yoğurt-süt-ayran

Peynir+ ekmek

Meyve+yoğurt

Kuru meyve +yoğurt

Diyet bisküvi+süt-ayran

Latte veya sütlü filtre kahve

Protein barı ( haftada 2 defa gibi)

10 adeti geçmeyecek şekilde tuzsuz (kavrulmamış) badem

Yanlış Ara Öğün Seçimleri

Gofret tarzı şekerli atıştırmalar

Tek başına meyve, kuru meyve

Pasta-börek tarzı atıştırmalar

Gazlı içecekler

Hazır meyve suları

Reçel-bal

YAZAR BİLGİSİ
Hergün güncellenen haberleri ve birbirinden özel yazarları ile takipçilerine çok özel bir dünyanın kapılarını aralayan SAGLİKVEYASAMDERGİSİ.com.tr, internette dergi standartlarında takipçilerine sağlıklı yaşamın renklerini sunuyor. Sağlıklı Yaşamın Pusulası’ olan www.saglikveyasamdergisi.com.tr sitesi Sağlık & Yaşam Dergisi’nin yazılı basındaki başarısının sanal ortamdaki en büyük destekçisidir.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.