Diyet ve Egzersizle Kilo Verin!..

Diyet ve Egzersizle Kilo Verin!..

Mucizevi olarak tanıtılan zayıflama hapları insan vücuduna büyük zarar veriyor. Önemli olan sağlıklı beslenerek ve egzersizle kilo verip, bu dönemde edinilen alışkanlıkları sürdürerek vücut ağırlığını korumaktır.

Dyt. Esra Baş Toktay

Bu tür haplar metabolizmada bozukluklar ve hipertansiyon gibi rahatsızlıklara sebep oluyor.vHatta bu hapları kullandığı için hayatını kaybeden insanlar oluyor. Şu anda popüler olan protein ağırlıklı çeşitli diyetlerse insan sağlığını tehdit ediyor. Kalp ve böbrek hastalıklarına sebep olabiliyor. Ayrıca bu diyetler sağlıklı beslenme alışkanlığı oluşturmadığı için verilen kilolar korunamıyor.

Kilo vermek isteyenlerin yapması gerekenler:

-Öncelikle kendisine güvenmeli, kilo verebileceğine ve bunu sağlıklı bir şekilde yapması gerektiğine inanmalı, motivasyonunu her zaman yüksek tutmalı

-Diyetisyen tarafından hazırlanmış olan, kendisine özel beslenme programını düzenli bir şekilde uygulamalı

-Sürekli atıştırma yağmaktansa, öğün atlamamaya özen göstermeli

Kalorisi yüksek olan yiyeceklerden uzak durmalı, eğer tüketirse bunu diğer öğünlerde dengelemeye çalışmalı

-Açken mutfak alışverişine çıkmamalı

-TV karşısında, sohbet ederek vb. yemek yememeli, farkında olmadan fazla kaçırabilir

-Hızlı yemek yememeye ve yavaş çiğnemeye özen göstermeli

-Evde abur cubur çekmecesi vb. bulundurmamalı

-Dışarı çıktığında tercihlerini düşük kalorili olan besinlerden yana yapmalı

– Yemek hazırlarken, mutfağı toplarken veya canı sıkıldığında atıştırma yapmaktan kaçınmalı,0

-Mutlaka düzenli bir şekilde egzersizlerini yapmalı mümkün olduğunca günlük fiziksel aktivitesini arttırmalı

-Kuruyemiş, meyve vb. sağlıklı besinlerinde tüketim miktarlarına dikkat edilmeli, fazla tüketildiğinde çok fazla kalori alınabilir

-Meyvelerin suyundansa kendisinin tüketilmesine dikkat etmeli

-Şerbetli tatlılar, pasta vb. yerine sütlü tatlılar tercih etmeli

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.