Günde 24 – 30 Gram Lif Şart

Günde 24 – 30 Gram Lif Şart

Proteinin yanısıra sağlık için günde 24 – 30 gram lif tüketmek gerekir. Oysa insanların yüzde 80’i, çocukluklarından başlayıp yetişkin oldukları zamana dek yeterli lif tüketmiyor.  

Prof. Dr. Banu Çaycı

Beslenme Danışma 

Ortalama olarak bir insanın günde 24 – 30 gram lif tüketmesi gerekir. Çözülebilen ve çözülemeyen şeklinde 2 türlü lif vardır. Lif tüketmenin sağlık açısından faydaları:

Çözülemeyen lif, yediklerimizin bağırsaklardan geçmesine yardımcı olarak bağırsağın düzenli çalışmasına ve atıkların atılmasına yardımcı olur. İyi gıda kaynakları arasında koyu yapraklı sebzeler, taze fasulye, tam buğday ürünleri, çekirdek ve fıstık yer alır.

Çözülebilir lif, midenin boşalma süresini uzatarak şekerin daha yavaş serbest bırakılıp özümsenmesini sağlar. İyi gıda kaynakları arasında yulaf, kuru fasulye, kuru bezelye, fıstık, arpa, portakal, elma, havuç ve keten tohumu yer alır.

Omega 3 Çok ama Çok önemli

Sağlık açısından sayısız faydası olan Omega 3 yağ asitlerinin vücut üretemediği için dışarıdan alınması gerekir. Yetişkinler haftada 1 porsiyon yağlı balık (Omega-3 yağı açısından zengin), 1 porsiyon da beyaz balık tüketmelidir.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.