Yaşamı Dansa Dönüştüren Öğreti: Yoga

Yaşamı Dansa Dönüştüren Öğreti: Yoga

Yaşamı Dansa Dönüştüren Öğreti: Yoga, ruhsal eğitim, bedensel eğitim, yoga, bedenini canlandır, nefes alıştırması, yaşamla uyum, sezgilerin gücü, meditasyonYaşamla ateşkes  yapmaya, bedeninize bağımsızlığını vermeye hazır mısınız? Öyleyse hemen Yoga’yı öğrenin ve kendinizi her daim iyi hissetmek, yaşama yeniden merhaba demek için ilk adımı atın. Yoga sizi, sezgilerinizin gücüyle tanıştıracak, yaşamla uyum içinde olmanızı sağlayacak, ruhsal ve bedensel eğitimle daha sağlıklı ve canlı bir yaşam tarzı yaratmanıza yardımcı olacak en ideal öğreti.

İnsan yaşadığı süreç içinde önemli olduğuna inandığı birçok şeye ulaşmak için durmaksızın koşar, koşarken de yaşamı sigara, alkol, aşırı yemek, öfke ve yoğun stresli zorlu bir yolculuğa dönüştürür.
Hindistan’da doğan ve 5000 yıldır yıllık geçmişi olan Yoga ise kişinin yaşama yeni bir açıyla dokunmasını sağlar. Bedensel asanalar, nefes alıştırmaları, dikkat toplama gibi disiplinlerden oluşan yoga duruş, nefes ve yoğunlaşma üzerine kuruludur ve bedenle zihin bütünlüğünü içeren bir öğretidir. İnsan yaşamını dansa dönüştürme teklifidir.
Yoga Uygulaması
Yoga egzersizlerinden biri olan “güneşe selam” zihni ve bedeni canlandırmak için kullanılır.
Sırtınız dik olacak şekilde oturun ve avuçlarınızı önünüzde birleştirin. Bu şekildeyken karnınızdan derin nefes alıp verin, bunu bir iki kere tekrarlayın. Bulunduğunuz mekanla kendinizi yoğunlaştırın ve geriye doğru uzanın. Uzanma işlemini sadece karnınız ve başınızla gerçekleştirin. Kollarınızı da geriye, başınızın üstüne doğru uzatın ve bu pozisyonda rahatsız olana kadar böylece durun.
Daha sonra başınızı, gövdenizi ve kollarınızı karnınızdan bükülecek bir şekilde eğin. Parmaklarınızı yere dokundurmaya çalışın, bunu yaparken dizlerinizi bükmeyin. Bu şekilde rahat olduğunuzu hissediyorsanız 30’a kadar sayarak pozisyonunuzu korumaya devam edin, rahat değilseniz 10 kadar sayın.
Yere çömelin ve avuçlarınızın yere değmesini sağlayın. Bu sırada bedeninizin dik olmasına dikkat edin, bu şekilde dörde kadar sayın.
Bir bacağınızı geriye doğru uzatın ve gergin olmasını sağlayın, diğer bacağınızı da bükülü tutun. Bu sırada vücut ağırlığınız kollarınızda olmalı ve başınızda yukarıya bakmalı. Bu şekilde altıya kadar sayın. Dizlerinizi bükerek ayaklarınızı alta doğru çekin. Dizleriniz yere değerken, kalçalarınızda topuklarınıza değmeli. Daha sonra kollarınızı, boynunuzu ve başınızı göğsünüz dizlerinize değene kadar eğin. Başınız yerle paralel olmalı. Kollarınızı öne doğru açın ve rahatlamaya çalışarak sekize kadar sayın.
Oldukça yavaş hareketlerle emekler pozisyona geçin, bu sırada avuçlarınız yere paralel olmalı. bacağınızın birini geriye doğru bükün ve gergin tutun. Diğer bacağınız da bükülü olsun. Bu şekilde başınızı yukarı kaldırın ve altıya kadar sayın.
Şimdilik bu hareketleri bir kaç defa tekrarlayabilirsiniz. Kazandığınız deneyimlerin ardından vücudunuz daha esnek bir hal alacaktır böylece daha ileri olan pozisyonları deneyebileceksiniz.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.